Emprenedors

Bosses de mà que fugen del ‘fast fashion'

Oeoe Handbags fa bosses artesanals que aposten per la producció local

El perfil d'Anna Busquets no encaixa aparentment en el que hom espera d'una emprenedora. Busquets és funcionària a l'Ajuntament de Barcelona i terapeuta social. I va estar arran de la seva estada de vuit anys a Nicaragua i el Brasil (per participar en projectes de cooperació en comunitats rurals) on va germinar la llavor del que avui és Oeoe Handbags, una firma de bosses artesanals que combina la funcionalitat i l'elegància de l'estil de les primeres marques mundials però amb un terç del seu preu. “Allà vaig aprendre a fer bosses de manera artesanal i és el que em va despertar la meva vena creativa”, explica Anna Busquets. Quan va tornar a Barcelona va estar uns anys elaborant ella mateixa uns moneders que venia en mercats artesanals, fins que va decidir fer el salt i crear una start-up de bosses per a dona fets a mà, de manera artesanal, amb productors locals i que cobrís un buit de mercat que ella mateixa havia detectat.

Com sol dictar el manual de l'emprenedor, ara sí, va engegar l'empresa fent-se càrrec de totes les àrees. La primera va ser fer ella mateixa un estudi de mercat. Durant mig any es va dedicar a abordar dones, amb un perfil d'executiva i amb gust per la moda, a les estacions de l'AVE de Madrid i Barcelona, i a diferents centres de negoci o punts neuràlgics del món de l'empresa, per preguntar-los sobre les seves prioritats en bosses. I va acabar confirmant el que ella mateix patia, costava de trobar una bossa de mà que pogués donar resposta a les necessitats funcionals i que tingués alhora un disseny que combinés amb la roba. “S'havia d'acabar portar dues bosses, la de l'ordinador i els papers i la de moda. La nostra està basada en un concepte de moda utilitària”, explica la directora d'Oeoe Handbags.

I a més a més, va optar per dotar-les d'un disseny viu, ja que a través de les xarxes socials s'han anat introduint les consideracions de disseny i de forma que les clientes han exposat a l'start-up.

Anna Busquets va remoure cel i terra fins trobar un taller en actiu dedicat a la confecció artesanal de bosses situat a Sant Feliu de Llobregat i va posar a rodar la màquina.

Per assegurar els preus competitius d'unes bosses que es troben en un punt intermedi entre les de fast fashion i les de luxe, han optat per la comercialització en xarxa. “Vendre directament al client ens permet ser més competitius i a sobre podem tenir una presència global”, diu Busquets. Però tenint en compte que es tracta d'articles que valen 300 euros, el comprador local és encara una mica reticent a fer aquest dispendi, per això han fet servir els pop us places, uns espais que es lloguen durant un període curt de temps i que faciliten al client un contacte més físic amb el producte que després adquirirà en línia.

Oeoe Handbags va arrancar amb un capital inicial de 15.000 euros de fons propis, i tot i que no descarten acudir a business angels, aspiren a créixer amb els beneficis de les vendes. “Esperem tancar el 2016 amb una facturació de 200.000 euros”, diu. A més de la línia de bosses de dona, s'han llançat a una de masculina i complements. Busquets explica que a mesura que el projecte avanci el dotarà de contingut social. Els valors que la van portar a Llatinoamèrica romanen ferms.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.