Opinió

L’equip construeix l’estratègia de creixement (3)

Genera idees sistemàticament demanant als teus clients què volen de vosaltres. Tot i això, malgrat que sempre és una bona idea escoltar els teus clients, no deixis que dirigeixin ells la conversa ja que molts cops no sabran què volen fins que no vegin què és possible, per la qual cosa sigues proactiu, mostrant-los idees i prototips que els permetin visualitzar el que oferiu

Tens un pla d’acció per a impulsar el creixement del teu negoci? No seria genial si el tinguessis?

Tota empresa està feta per una sèrie de processos que converteixen inputs en outputs, inversions en resultats. Per tant, la clau per fer que la teva empresa creixi és identificar els seus processos més importants i, llavors, fer créixer el rati de conversió, de manera que obtinguis més resultats de cada inversió. Tan senzill com això!

I, per fer-ho, la millor manera és involucrant-hi l’equip, de manera que obtinguis més i millors idees. Per tant, reuneix-te amb el teu equip directiu, observa cada procés a la teva empresa, entén com funciona i què aconsegueix, amb vista a decidir si el necessites o no. I, si el necessites, experimenta maneres de millorar-ne els resultats.

Per exemple, per a un comercial un dels processos més importants és la manera com converteixen les persones que coneixen (inputs) en clients (outputs). Afortunadament, hi ha moltes maneres de fer créixer el rati de conversió en aquest cas, ja que pot ser un simple canvi en les paraules utilitzades a les reunions, com en el cas d’un corredor d’assegurances que, quan li preguntaven a què es dedicava, en lloc de respondre: “Venc assegurances de vida” responia: “Compro assegurances de vida per a la gent al preu més baix possible. T’agradaria que te’n comprés?” Dinou paraules que van convertir-lo en milionari. Sovint, la diferència entre l’èxit i el fracàs, o entre l’estancament i el creixement exponencial, és tan senzill com això, però no sempre, ja ho sé.

Per a d’altres negocis, els processos clau a millorar podrien ser els següents:

X Quantes unitats de matèria primera (input) necessito per produir un producte final (output)?

X Quants potencials clients (input) converteixo en clients (output)?

X Quants clients (input) segueixen comprant-nos (output)?

X De quants clients (input) reps referències (output)?

Però el procés de creixement més important que existeix a l’empresa és, precisament, el que converteix un equip (input) en un pol d‘idees de creixement (output), per la qual cosa cal que el milloris constantment, per fer-ne una màquina de creixement continu que et permeti que tothom a l’empresa tingui el creixement al cap i la millora continuada a les mans. Pots fer-ho seguint aquests vuit passos per definir la teva estratègia de creixement:

1. Comença identificant els processos més importants i mesurant-ne la conversió en resultats. És important que sàpigues d’on parteixes per poder definir objectius.

2. Fes que el teu equip pensi en maneres de millorar cadascun dels processos clau de creixement de la teva empresa. Encoratja la creativitat oferint premis a les idees més innovadores i recompensa aquelles que funcionin amb reconeixement i, fins i tot, amb quelcom tangible!

3. Genera idees sistemàticament demanant als teus clients què volen de vosaltres. Tot i això, malgrat que sempre és una bona idea escoltar els teus clients, no deixis que dirigeixin ells la conversa ja que molts cops no sabran què volen fins que no vegin què és possible, per la qual cosa sigues proactiu mostrant-los idees i prototips que els permetin visualitzar el que oferiu.

4. Aprofita constantment aquelles bones idees que funcionen en negocis d’èxit d’arreu del món, però no pensis que tot funciona a tot arreu ni que totes les noves idees han de ser revolucionàries. De vegades, les idees més simples i petites són les millors (recorda el cas del corredor d’assegurances).

5. Prova les teves idees, però fes-ho d’una en una, si no vols quedar-te sense saber quina funciona i quina no. 

6. Mesura l’impacte que generes amb cada idea que implementes. Només el que es mesura existeix, i només el que existeix pot analitzar-se i millorar-se.

7. Utilitza les millors idees i abandona la resta, assegurant-te que construeixes sobre les teves fortaleses i no sobre les debilitats. Massa vegades, les empreses s’obsessionen a corregir aspectes que no aporten prou, en lloc d’invertir a millorar allò que millors resultats els aporta.

8. No t’adormis. No hi ha mai un bon moment per fer res, ni hi ha mai una manera perfecta de dur-ho a terme, per la qual cosa, passa a l’acció i mesura, per millorar constantment.

I no ho oblidis: el teu equip és la teva millor inversió de creixement, per la qual cosa dona-li prioritat i defineix amb ells les estratègies de creixement que millors resultats aportin a la teva empresa. Dona’ls una visió clara de la teva empresa, unes prioritats ben definides i prou espai per desenvolupar-les amb llibertat i responsabilitat.

Al pròxim capìtol l’article tractarà sobre com conèixer els teus números



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.