RunRoom: tecnologia per ser feliços
La consultora de negoci digital s’ha convertit en la firma referent del sector
“Nosaltres no aspirem a créixer, aspirem a ser feliços.” Així ens despatxa Carlos Iglesias, CEO i fundador de RunRoom una consultora de negoci digital amb seu al barri de Gràcia de Barcelona i especialitzada en un ventall de camps, amb una terminologia poc entenedora per a no experts en la matèria (customer experience, data & analytics, disseny d’experiència, tecnologia & innovació, performance media, inbound marketing). En resum, una firma que ajuda les companyies a transformar-se digitalment.
Poc abans que esclatés aquesta pandèmia sanitària global, l’empresa havia estat guardonada amb el premi Avedis Donabedian a la qualitat com a millor web d’una institució sanitària o social del 2019 per la confecció del portal web de l’Hospital Clínic de Barcelona. També acumula dos anys consecutius a la shortlist dels Google Premier Awards d’EMEA, considerats els Oscars de la tecnologia.
La consultora la van posar en marxa quatre amics de la primera promoció d’enginyeria en multimèdia, l’any 2003. “No teníem cap experiència en el món de l’empresa i amb un ordinador sota el braç ens vam aventurar en una iniciativa empresarial que havia de respondre al nostre estil de vida. Vam crear una firma de programació i volíem sentir que aportàvem valor als nostres clients. Ens va costar adonar-nos que teníem una empresa”, explica Iglesias.
Avui, amb prop de 80 empleats, 3,5 milions d’euros de facturació, ara sí, amb un departament financer i una perspectiva ascendent de creixement segueix mantenint aquesta filosofia d’empresa. “La felicitat dels socis fundadors i del nostre equip és el motor de l’empresa, creiem molt en les persones i en la diversitat, i que aquestes siguin al centre de l’organització”, assegura Iglesias.
Quan van començar feien sobretot programació de llocs webs per a tercers, però van anar incorporant capes de valor al procés, amb disseny, màrqueting i comunicació, per oferir el major nombre de disciplines possibles a cada projecte. “Sempre hem fet al revés que la majoria de consultores tecnològiques, que han tendit a especialitzar-se. Runroom sempre ha tingut una proposta molt àmplia”, revela el CEO.
Quan se li pregunta com la pandèmia està afectant l’empresa, respon que estan foguejats en crisis, ja que van néixer amb la crisi dels puntcom, i ni en el cru context de la crisi del 2008 van deixar de créixer. Aquesta pandèmia els ha ajudat a esmolar el control sobre les prediccions de despeses, d’ingressos i de nous negocis que han compensat l’aturada d’inversions d’alguns clients. “Hem internalitzat molta feina i interromput algunes inversions amb proveïdors externs”, assegura Iglesias.