Empreses

Virgili Bros burla el confinament amb enginy i Instagram

La comercialitzadora de vins, vermuts i licors s’ha llançat a la venda en línia per no disminuir la facturació

El 30% del vermut El Bandarra va al Regne Unit i als EUA i mou el 40% de les vendes totals

Virgili Bros, una incubadora i comercialitzadora de marques en el sector de les begudes, s’ha transformat arran del confinament per la covid-19 per no alentir en excés la seva facturació. La firma, que té la seu a Sant Miquel d’Olèrdola (Garraf), ha decidit accelerar les vendes a través d’internet perquè els vins, vermuts i licors no vegin estroncada la seva distribució per culpa de la pandèmia, ja que bona part es feia a través de bars, restaurants i hotels.

Amb el tancament d’aquests establiments, la firma es va veure obligada a canviar d’estratègia. “Vam ser àgils i vam decidir adreçar-nos al consumidor final a través de les xarxes socials”, explica Àlex Virgili, director general de la firma nascuda el 2012. El seu vermut artesà El Bandarra va multiplicar per deu les vendes en línia el primer mes de confinament respecte al mes anterior. Per entendre més bé aquest fenomen, Àlex Virgili, que és també el responsable de vendes, explica que “la comercialització a través de la xarxa, sobretot per Instagram, ha suposat un augment del 30% respecte a la campanya de Nadal”. El copropietari afegeix que era bàsic trobar una fórmula per poder seguir comercialitzant els productes després del tancament del canal de distribució Horeca, perquè la caiguda de la facturació no es disparés per la covid-19.

Els orígens.

El 1962, la família Virgili va comprar l’històric celler Casa Berger creat el 1878, que aleshores es dedicava a la venda de vi a granel. La generació següent va iniciar l’elaboració de cava, però el gran salt va venir amb l’arribada de la tercera generació familiar, el 2016, amb els germans Àlex, Albert i Jordi Virgili, que van revolucionar l’empresa amb una diversificació del negoci i amb un estil carregat d’humor i amb una forta dosi de creativitat i màrqueting pujat de to.

El vermut artesà El Bandarra és l’emblema de la firma. Es va crear el 2014 i ara ja suposa el 40% de la facturació total. El 2019 va créixer un 51% respecte a l’any anterior. De fet, va comercialitzar 30.000 caixes de 9 litres i les previsions abans del coronavirus eren superar les 40.000 caixes enguany. Cal dir que els mercats dels EUA i del Regne Unit ja suposen el 30% de les vendes d’aquest producte. Aquest vermut i la sangria La Sueca o el vi de la gamma Orgànic&Orgasmic -un projecte que defensa els vins a granel orgànics d’origen- formen part de la marca Democratic Wines, pensada per als mercats més internacionals. Aquesta marca de distribució va néixer el 2016 de manera conjunta entre Virgili Bros i el celler Vintae de la Rioja.

Amb l’altra marca, Can Virgili, la firma distribueix els seus productes destinats bàsicament al mercat català, també acompanyada amb una alta dosi d’humor i eslògans provocadors. Destaca el vi blanc de xarel·lo que es vend sota la denominació de Xitxarel·lo i el vi negre cabernet sauvignon, sota la marca El Cabronet. Una de les darreres creacions ha estat L’Hòstia, “una ratafia feta amb llàgrimes de la Moreneta”, tal com es pot llegir en la publicitat.

“Pensem molt en el moment del consum, per això volem que les nostres marques siguin potents i coherents. El que passa abans de veure no importa gaire”, explica Àlex Virgili, que per això justifica que els noms de les marques que comercialitzen siguin atrevits. La pandèmia no impedirà que durant la segona quinzena de juny Virgili Bros presenti La crema de L’Hòstia, una mena de crema de ratafia que volen que sigui el Baileys català.

Virgili Bros (de l’anglès brothers), la integren tres germans joves: l’Àlex, graduat en ciències empresarials; l’Albert, expert en relacions públiques, i en Jordi, enginyer de telecomunicacions. Aquesta empresa va més enllà de produir vi i per això organitzen esdeveniments transgressors per buscar nous seguidors. Entre les seves propostes, destaquen el Turboxai, el Democratic Wine Fest, l’Epic Run i els Fuck Friday.

VIRGILI BROS

Facturació
3,2 M€
Treballadors
15
Any de fundació
2016
La firma Virgili Bros busca diferenciar-se d’altres cellers amb una aposta clara per tenir tot el control de la comercialització dels seus productes. La primera generació familiar elaborava vins a granel, la segona va incorporar l’elaboració de cava i els tres germans de la tercera generació creuen que el més important és reconvertir-se i diversificar el negoci amb creativitat.
L’estratègia

Control de tota la cadena

Virgili Bros comercialitza les marques de vins i licors que elabora Casa Berger. En aquests moments, la firma catalana controla tota la cadena de valor. Des de la vinya fins a les vendes dels productes passant per la producció. La vinya pròpia té una superfície de 127 hectàrees a Sant Miquel d’Olèrdola. Si es requereix de més raïm es busca en pagesos de la vora. “El nostre secret està en la creativitat, el control de tota la cadena i el consum de proximitat”, assegura Àlex Virgili.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.