Virgili Bros burla el confinament amb enginy i Instagram
La comercialitzadora de vins, vermuts i licors s’ha llançat a la venda en línia per no disminuir la facturació
Virgili Bros, una incubadora i comercialitzadora de marques en el sector de les begudes, s’ha transformat arran del confinament per la covid-19 per no alentir en excés la seva facturació. La firma, que té la seu a Sant Miquel d’Olèrdola (Garraf), ha decidit accelerar les vendes a través d’internet perquè els vins, vermuts i licors no vegin estroncada la seva distribució per culpa de la pandèmia, ja que bona part es feia a través de bars, restaurants i hotels.
Amb el tancament d’aquests establiments, la firma es va veure obligada a canviar d’estratègia. “Vam ser àgils i vam decidir adreçar-nos al consumidor final a través de les xarxes socials”, explica Àlex Virgili, director general de la firma nascuda el 2012. El seu vermut artesà El Bandarra va multiplicar per deu les vendes en línia el primer mes de confinament respecte al mes anterior. Per entendre més bé aquest fenomen, Àlex Virgili, que és també el responsable de vendes, explica que “la comercialització a través de la xarxa, sobretot per Instagram, ha suposat un augment del 30% respecte a la campanya de Nadal”. El copropietari afegeix que era bàsic trobar una fórmula per poder seguir comercialitzant els productes després del tancament del canal de distribució Horeca, perquè la caiguda de la facturació no es disparés per la covid-19.
Els orígens.
El vermut artesà El Bandarra és l’emblema de la firma. Es va crear el 2014 i ara ja suposa el 40% de la facturació total. El 2019 va créixer un 51% respecte a l’any anterior. De fet, va comercialitzar 30.000 caixes de 9 litres i les previsions abans del coronavirus eren superar les 40.000 caixes enguany. Cal dir que els mercats dels EUA i del Regne Unit ja suposen el 30% de les vendes d’aquest producte. Aquest vermut i la sangria La Sueca o el vi de la gamma Orgànic&Orgasmic -un projecte que defensa els vins a granel orgànics d’origen- formen part de la marca Democratic Wines, pensada per als mercats més internacionals. Aquesta marca de distribució va néixer el 2016 de manera conjunta entre Virgili Bros i el celler Vintae de la Rioja.
Amb l’altra marca, Can Virgili, la firma distribueix els seus productes destinats bàsicament al mercat català, també acompanyada amb una alta dosi d’humor i eslògans provocadors. Destaca el vi blanc de xarel·lo que es vend sota la denominació de Xitxarel·lo i el vi negre cabernet sauvignon, sota la marca El Cabronet. Una de les darreres creacions ha estat L’Hòstia, “una ratafia feta amb llàgrimes de la Moreneta”, tal com es pot llegir en la publicitat.
“Pensem molt en el moment del consum, per això volem que les nostres marques siguin potents i coherents. El que passa abans de veure no importa gaire”, explica Àlex Virgili, que per això justifica que els noms de les marques que comercialitzen siguin atrevits. La pandèmia no impedirà que durant la segona quinzena de juny Virgili Bros presenti La crema de L’Hòstia, una mena de crema de ratafia que volen que sigui el Baileys català.
Virgili Bros (de l’anglès brothers), la integren tres germans joves: l’Àlex, graduat en ciències empresarials; l’Albert, expert en relacions públiques, i en Jordi, enginyer de telecomunicacions. Aquesta empresa va més enllà de produir vi i per això organitzen esdeveniments transgressors per buscar nous seguidors. Entre les seves propostes, destaquen el Turboxai, el Democratic Wine Fest, l’Epic Run i els Fuck Friday.
VIRGILI BROS
Control de tota la cadena
Virgili Bros comercialitza les marques de vins i licors que elabora Casa Berger. En aquests moments, la firma catalana controla tota la cadena de valor. Des de la vinya fins a les vendes dels productes passant per la producció. La vinya pròpia té una superfície de 127 hectàrees a Sant Miquel d’Olèrdola. Si es requereix de més raïm es busca en pagesos de la vora. “El nostre secret està en la creativitat, el control de tota la cadena i el consum de proximitat”, assegura Àlex Virgili.