Empreses

The Colvin Co potenciarà la seva presència a Alemanya

L’‘start-up’ de venda de flors en línia vol continuar guanyant facturació i col·laborar en l’eliminació d’intermediaris

La plataforma en línia catalana The Colvin Co, una empresa emergent que opera des de finals del 2016, continua creixent i ara s’ha marcat com a objectiu guanyar presència a Alemanya, el darrer país on va entrar després d’actuar a l’Estat espanyol, Portugal i Itàlia.

La potenciació de la seva presència al país centreeuropeu serà una de les primeres conseqüències després de tancar una ronda de finançament el mes de juny. Colvin, l’empresa que ha revolucionat el sector de les flors i plantes creant la primera xarxa sense intermediaris del sector, va tancar la ronda de finançament, sèrie B, per valor de 14 milions d’euros. L’operació va estar liderada pel fons d’inversió italià MIP, que, juntament amb P101 i Samaipata, ja havia invertit anteriorment a l’empresa nascuda fa menys de quatre anys.

Després d’aquesta inversió, la firma treballa en dos objectius estratègics: “Continuar creixent, sobretot al mercat alemany, i treballar per a l’eliminació dels intermediaris digitalitzant la cadena de funcionament en la compra en línia de flors i plantes”, explica Sergi Bastardas, codirector i cofundador d’aquesta start-up, amb seu a Barcelona, conjuntament amb Andrés Cester i Marc Olmedillo.

Amb aquesta inversió, Colvin ampliarà l’equip en les àrees de tecnologia i negoci amb l’objectiu de col·laborar en el canvi d’un sector que mou a l’any més de 100.000 milions d’euros. Actualment, la firma té un centenar de treballadors però les previsions, segons explica Sergi Bastardas, són incrementar-ne el nombre fins a una vintena més en acabar l’any.

“Actualment el 65% del comerç global de flors i plantes depèn de la subhasta d’Holanda, un model tradicional molt fragmentat que acaba repercutint en el preu i la qualitat del producte”, exposa Andrés Cester, codirector general i cofundador de Colvin. Des d’aquesta empresa emergent es vol crear un teixit on els productors de flors puguin estar en contacte directe i sense intermediaris amb altres compradors de flors i que ells mateixos puguin controlar millor les vendes, els preus i l’estoc a través d’un web o una app. Aquesta proposta de Colvin va més enllà del seu negoci en si, “ja que la voluntat és ajudar el conjunt del sector des de la base, redissenyant la cadena de subministrament de flors”.

Colvin factura entorn dels 12 milions d’euros. En el primer semestre de l’any, les vendes globals de Colvin s’han multiplicat per quatre respecte al mateix període de l’any anterior. En algun han arribat a un volum de lliurament de flor per valor d’1 milió d’euros en un sol dia.

THE COLVIN CO

Facturació
12 M€
Treballadors
100
Any de fundació
2016
Sant Jordi, Sant Valentí i el Dia de la Mare són les tres fites que “desborden els encàrrecs de l’empresa”. Colvin està teletreballant des de casa. Fins i tot es plantegen que aquesta fórmula laboral continuï després de la covid-19.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.