La “fintech” Nomo amplia el negoci a les pimes
La plataforma de serveis financers, impulsada per Banc Sabadell, oferirà serveis financers a les pimes, a més a més dels autònoms i freelancers
La fintech Nomo, que oferia fins ara serveis financers i eines de negoci a autònoms i freelancers, ha decidit fer una passa més enllà i ampliar el seu radi d’acció a les pimes, a les quals ofereix ara la seva plataforma all-in-one per gestionar les tasques administratives i fiscals, com ara facturació, comptabilitat, impostos o finançament.
L’evolució de Nomo ha respost a la pròpia demanda del mercat: en els últims mesos, moltes pimes han demanat a Nomo que els donés servei. A hores d’ara, la fintech compta amb més de 80.000 autònoms registrats. Com diu Xavier Capellades, CEO de Nomo, “Espanya és un país d’autònoms i micropimes, i el nou servei de Nomo té per objectiu ser un punt d’inflexió per a aquest col·lectiu i aprofitar la tecnologia per a fer menys tediosa i més eficaç la gestió del negoci, la seva fiscalitat i les seves necessitats financeres. Nomo vol ajudar autònoms i micropimes a créixer i digitalitzar-se, especialment en l’actual context econòmic.” Al seu parer, “és fonamental que puguin dedicar tots els seus recursos a la seva activitat en comptes de tasques administratives, comptables i fiscals que no els aporten creixement.”
Impulsada pel Banc Sabadell, Nomo és disponible en web i en app. La plataforma aglutina en única eina tots els serveis clau que necessita qualsevol pime o autònom. Nomo agilita processos ja que permet la digitalització il·limitada de despeses i factures amb només una foto i la creació i enviament de pressupostos i factures. La plataforma també permet agregar el compte bancari -sigui del banc que sigui- per a visualitzar a temps real la tresoreria del negoci i conciliar la comptabilitat amb els moviments bancaris. També analitza el resultat net trimestral de la companyia i calcula a temps real la liquidació d’impostos a pagar a final de trimestre, la qual cosa és clau perquè la companyia disposi sempre de la informació a temps real, tingui el control total de la seva empresa i pugui prendre decisions amb la informació més actualitzada. Nomo permet a més crear i enviar factures als clients i portar el control dels pagaments i de les factures pendents de cobrament. També ofereix l’avanç de cobrament de factures, un servei que ajuda autònoms i a pimes a millorar la seva liquiditat i tresoreria. Nomo proporciona a més servei de gestoria, amb consultes il·limitades amb un gestor personalitzat, per a elaborar i presentar al Registre Mercantil els impostos trimestrals, Comptes anuals, Impost de Societats o la Declaració de la renda. Nomo genera els llibres de comptabilitat - Llibre de factures emeses i rebudes i Llibre de béns d’inversió- i els quadres d’amortitzacions.