Borges dona part dels beneficis a la reactivació de l’hostaleria
La multinacional catalana reinverteix 10,5 milions en la restauració per ajudar a pal·liar les conseqüències de la pandèmia en el sector El grup compleix enguany el 125è aniversari
“S’ha d’estar a les verdes i a les madures”, assegura David Prats, president executiu de Borges International Group des del juliol de l’any passat, que ha ocupat diverses posicions directives des que va entrar a la companyia, el 1990. La seva afirmació fa referència a la decisió que va prendre la multinacional catalana a principis d’aquest gener de reinvertir 10,5 milions d’euros del benefici obtingut l’exercici del 2020 per a la reactivació de l’hostaleria. “La covid-19 ens ha tocat a tots, i una situació sanitària extraordinària com aquesta requereix també de decisions extraordinàries. És un segment que segueix patint moltíssim”, afirma.
Borges va obtenir un resultat consolidat en l’exercici passat de 23,7 milions d’euros, que ha destinat íntegrament a la ja esmentada reactivació de bars i restaurants, però també a la generació d’ocupació a través d’inversions en sostenibilitat, seguretat alimentària i innovació. La facturació va assolir la xifra de 613 milions d’euros, un 11,1% inferior a l’exercici anterior, principalment a causa de la reducció dels preus de les principals matèries primeres que comercialitza el grup, com són l’oli d’oliva, les nous i les ametlles. Per gestionar la situació de pandèmia, el Grup ha reubicat empleats d’unitats que han reduït els seus ingressos a d’altres que han requerit majors recursos, evitant els acomiadaments.
“L’any que ens espera, almenys fins després de l’estiu, no serà gaire diferent de l’escenari que hem tingut fins ara. Tanmateix continuarem prioritzant la gent Borges, el nostre principal actiu”, explica Prats. Això vol dir: “Donar suport als nostres clients de food-service; continuar preparant-nos per al model laboral que ens du la nova normalitat, que molt probablement no serà el que teníem abans, però tampoc el que hem hagut d’assumir ara, com el teletreball. Preveiem un escenari intermedi que tingui en compte diferents variables i que sigui equilibrat.”
La covid-19 també ha deixat algunes estratègies de negoci en mode pausa, com el llançament de nous productes. Malgrat això, Prats assegura: “També n’ha accelerat d’altres, com ara els projectes dirigits a empreses que necessiten ajuda i també el creixement inorgànic, que s’emmarca dins de la nostra política empresarial de fer almenys una adquisició cada tres anys, més enllà del creixement orgànic.” En aquest sentit, afegeix: “Ja estem estudiant oportunitats de compra per a aquest 2021.”
El grup és propietari d’onze marques a través de les quals comercialitza olis i vinagres, fruits secs, les matèries primeres d’aquests productes, cremes balsàmiques, olives, begudes vegetals, pasta i salses de la línia out of home, de productes monoracions. La marca ha aconseguit, entre altres fites, ser líder mundial en venda de pasta a l’Índia, d’olives a França i Rússia i de begudes vegetals a Rússia. Les vendes en mercats internacionals representen un 71% del total de la seva xifra d’ingressos.
Relleu i aniversari.