Empreses

Heura es finança amb 16 milions d’euros

La marca de carn d’origen vegetal vol seguir ampliant el catàleg de productes i ampliar la geografia dels seus mercats de l’exportació

Heura, la marca de carn d’origen vegetal, ha tancat una ronda de finançament de 16 milions d’euros, que ha estat liderada per Impact Fooding i ha comptat amb inversors com Unovis, Lever VC, Capital V o Green Monday.

A més a més, a principis de juny, Heura va tancar una ronda de crowdfunding per oferir als petits inversors la possibilitat de posseir accions de l’empresa per un valor de només 20 euros. A aquesta iniciativa s’hi han adherit futbolistes de renom om Saúl Ñíguez, Sergi Roberto, Cesc Fábregas o Chris Smalling.

Com diu Marc Coloma, cofundador i CEO d’Heura, “comptar amb un perfil d’inversors que creu en el nostre propòsit significa que podrem impulsar la transició proteica i accelerar el canvi que volem veure al món.”

La companyia barcelonina va tancar l’any 2020 amb una xifra de negoci de 8 milions d’euros, el que suposa multiplicar per tres els resultats de l’any anterior. Cal fer avinent que la seva producció de carn 100% vegetal va suposar, l’any 2020, l’estalvi de més de 3.000 milions de litres d’aigua, més de 6,7 milions de quilos de CO2 i salvar la vida de més de 400.000 animals.

L’ampliació de capital es farà servir per invertir en R+D i així desenvolupar nous productes, a més a més d’afegir més mercats a la seva llista de setze països en què hi és present. Recentment, Heura s’ha introduït en els mercats de França, Itàlia i Gran Bretanya, que a hores d’ara és un dels més importants d’aliments d’origen vegetal a tot Europa.

En el camp de la innovació, al assenyalar que l’any passat, Heura va desenvolupar un producte anàleg del greix, elaborat a base d’oli d’oliva verge extra, tan sucós com el greix animal, però que manté un perfil nutricional saludable.

L’expansió d’Heura es produeix en un moment en què hom espera que el sector vegetal, en el seu conjunt, assoleixi la xifra de 480.430 milions de dòlars a tot el món el 2024, segons un informe recent de BIS Research. Segons un altre informe, Food Trends, les tendències alimentàries que marquen la nova realitat, l’any 2040 el 60% de la carn que es consumeixi serà vegetal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.