Infraestructures

Més de 300 organitzacions uneixen la seva veu contra l’ampliació de l’aeroport del Prat

Creuen que és una operació “especulativa” en contra de l’interès general

Més de 300 organitzacions de l’àmbit social, econòmic, veïnal, ecologista, de la pagesia i acadèmic han unit la seva veu aquest dimecres contra l’ampliació de l’aeroport del Prat. En un acte unitari al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, han reclamat al govern de la Generalitat i als ajuntaments implicats que s’oposin a qualsevol ampliació d’infraestructures. Les organitzacions consideren “injustificable i inviable” plantejar inversions en aquest sector en un context de crisi climàtica i social. A més, creuen que l’ampliació és una operació “especulativa” en contra de l’interès general i en favor de constructores, bancs i l’accionariat d’Aena.

Les organitzacions denuncien “opacitat” sense cap projecte presentat públicament i “amb total absència de justificació tècnica, social, ambiental, econòmica i financera”. A més, lamenten que la resposta donada de part de la Generalitat i dels ajuntaments implicats hagi estat plantejar noves inversions per impulsar el creixement de l’aviació amb la connexió del Prat amb Girona i Reus a través de l’alta velocitat.

Les entitats recorden que el 60% del territori del Delta del Llobregat ja s’ha perdut i reiteren que l’ampliació de l’aeroport seria “un nou atemptat” contra els seus valors naturals i agraris i el sistema d’aqüífers. Així mateix, denuncien que fa més de 20 anys que s’incompleixen els acords que es van realitzar amb l’ampliació de la T1 del Prat.

Per altra banda, assenyalen que ampliar les infraestructures aeroportuàries també compromet els objectius climàtics de la Generalitat i citen un informe recent de l’Agència de Desenvolupament Urbà, Barcelona Regional, que estima que l’ampliació de l’aeroport del Prat incrementarà, com a mínim, un 33% les emissions de CO2.

Per tot plegat, les organitzacions exigeixen que les inversions es prioritzin “en funció de l’interès general” i aposten pel transport públic quotidià i la integració del sistema ferroviari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.