Societat

Unió Europea

Brussel·les insta a WhatsApp a informar sobre els seus nous termes d’ús

La Comissió Europa reclama a Meta que garanteixi que els usuaris entengui com s’utilitzen les seves dades

La multinacional té un mes per demostrar que les seves pràctiques compleixen amb les normatives de la Unió Europea

La Xarxa de Cooperació per a la Protecció dels Consumidors (CPC) i la Comissió Europea (CE) han instat aquest dimecres WhatsApp a respondre a les “preocupacions” sobre les actualitzacions dels seus termes d’ús.

Segons ha informat aquest dimecres l’executiu comunitari, la CE i la CPC han encoratjat en una carta conjunta a l’empresa Meta, l’antiga Facebook, a mostrar com preveu comunicar les actualitzacions dels seus termes de servei i les seves implicacions, de manera que els consumidors puguin decidir si desitgen continuar utilitzant l’aplicació.

“WhatsApp ha de garantir que els usuaris entenguin com s’utilitzen les seves dades i espero que respecti les lleis comunitàries que protegeixen els drets dels consumidors”, ha assenyalat el comissari de Justícia, Didier Reynders.

Al gener passat, la Comissió va enviar una primera missiva a WhatsApp pel fet que les actualitzacions de termes de servei realitzades el 2021 per la plataforma van ser problemàtiques per als consumidors.

En la seva resposta, WhatsApp va intentar demostrar que ofereix als usuaris la informació necessària a través de notificacions en l’aplicació i el seu centre d’ajuda.

No obstant això, les institucions europees consideren que la informació proporcionada és insuficient i confusa per als usuaris.

La Comissió ha publicat recentment un informe que presenta una descripció general de les accions anteriors d’aquesta xarxa social i que inclou un examen de les tendències del mercat en les quals la CPC centrarà les seves activitats durant els pròxims dos anys.

WhatsApp té ara un mes per demostrar a les autoritats europees de protecció al consumidor que les seves pràctiques compleixen amb les normatives de la Unió Europea.