Economia

Tecnologia

Augmenta la pressió sobre TikTok a Occident

Itàlia multa amb deu milions d’euros la plataforma de vídeos curts pel repte viral de la “cicatriu francesa”

L’ex-secretari del Tresor Steven Mnuchin mostra interès en comprar el negoci de la xarxa social xinesa als EUA

L’endemà que la Cambra de Representants aprovés un projecte de llei que –si és aprovat també pel Senat– podria suposar la prohibició de TikTok als Estats Units, la plataforma de vídeos curts xinesa ha encaixat un nou cop en un país occidental.

La Autoritat Garant de la Competència i del Mercat (AGCM) d’Itàlia ha imposat a la xarxa social una sanció de deu milions d’euros per la publicació de nombrosos vídeos que incitaven joves a autolesionar-se.

El repte viral, que va arribar a Itàlia des de França, consisteix a pessigar-se els pòmuls amb prou força i durant prou temps com per provocar un blau a la pell, que en alguns casos pot deixar senyals permanents.

L’ens ha assegurat aquest dijous en un comunicat que la investigació ha permès “comprovar la responsabilitat de TikTok en la difusió de continguts com els relacionats amb el repte de la cicatriu francesa”. El regulador italià subratlla que aquests continguts “poden amenaçar la seguretat psicofísica dels usuaris, especialment si són menors i vulnerables”.

L’AGCM considera que TikTok “no ha pres les mesures adequades per evitar la difusió d’aquests continguts” malgrat que en les seves directrius d’utilització, la companyia assegura que la plataforma és “un espai segur”. Segons l’organisme, aquestes directrius s’apliquen “sense tenir prou en compte la vulnerabilitat específica dels adolescents, caracteritzada per mecanismes cognitius peculiars dels quals es deriva, per exemple, la dificultat per distingir la realitat de la ficció i la tendència a emular el comportament de grup”.

A més, assenyala que l’aplicació distribueix aquests continguts a través “d’un sistema de recomanació” basat en un algoritme que tria els vídeos que assigna a cada consumidor amb l’objectiu d’augmentar les seves interaccions i fer-los passar cada vegada més temps a la plataforma.

La companyia tecnològica ha manifestat el seu desacord amb la decisió de l’autoritat antimonopolística italiana. TikTok ha defensat que fa temps que redueixen la visibilitat d’aquests continguts per als usuaris menors de divuit anys. A més, ha assegurat que els vídeos relacionats amb l’anomenada cicatriu francesa només tenien un centenar de recerques a Itàlia abans que l’AGCM anunciés l’any passat l’inici de la seva investigació.

La xarxa social xinesa també ha negat les acusacions que ha rebut als Estats Units de compartir les dades recollides dels usuaris en aquest país amb el govern de Pequín.

El director executiu de TikTok, Shou Chew, ha manifestat avui la seva “decepció” per la decisió de la Cambra de Representants i ha assegurat que la companyia “no deixarà de lluitar” i que exercirà els seus “drets legals” per evitar la prohibició de la plataforma als EUA.

En aquest context, ha animat els usuaris a “continuar compartint les seves històries” amb familiars, amics. També ha instat a compartir-les amb els senadors per “fer sentir les seves veus” i “protegir els seus drets constitucionals”

El projecte de llei aprovat ja pel Congrés obliga TikTok a desvincular-se del grup xinès ByteDance en un termini de mig any per continuar operant als EUA.

Interès per TikTok

L’ex-secretari del Tresor Steven Mnuchin ha mostrat aquest dijous el seu interès en comprar el negoci de la xarxa social xinesa als Estats Units si la llei és finalment ratificada pel Senat. “Crec que la legislació s’hauria d’aprovar i crec que [la plataforma] s’hauria de vendre [a una empresa nord-americana]. És un gran negoci i jo formaré un grup per comprar TikTok”, ha afirmat Mnuchin. L’economista no ha revelat quins serien els altres inversors ni quina és la potencial valoració del negoci.

Mnuchin ha argumentat que “no hi ha manera que els xinesos permetin que una empresa nord-americana posseeixi res semblant a la Xina”.

L’inversor milionari Kevin O’Leary, conegut per ser un dels jurats del programa de televisió Shark Tank, també ha mostrat interès en comprar la xara social.

TikTok té actualment uns 170 milions d’usuaris als EUA.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.