Economia

El sector del càmping de comarques gironines allarga la temporada

Els càmpings de les comarques gironines van rebre l’any passat 1.659.070 turistes i van registrar 8.757.598 pernoctacions, gairebé la meitat de les que es fan en aquest sector tot Catalunya, segons informa l’ACN. Es tracta d’una xifra molt superior a la del 2011, quan van sumar 1.017.044 turistes i 7.129.185 pernoctacions. Aquestes dades, que representen un increment del 63,1% de turistes i del 22,8% de pernoctacions, constaten, que el sector a Girona creix i que ho fa de forma desestacionalitzada. Al juliol i a l’agost hi hagut pràcticament les mateixes pernoctacions, però en alguns mesos com el gener o el març el creixement és superior al 100% i entre octubre i desembre l’increment supera el 150%.

Aquestes són algunes de les dades obtingudes en un estudi elaborat per BIM Consultors i que aquest dijous s’ha presentat al 6è Girocamping Pro, que s’ha celebrat a Sant Pere Pescador. Es tracta del Congrés Professional del turisme i el càmping, que cada any posa en comú els grans reptes d’aquesta oferta turística.

El president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra, diu que el sector ha fet un “esforç” molt important en els últims anys i que això implica una “professionalització” del sector. “Fins ara eren unes sensacions i ara tenim dades que ho constaten”, assegura. En aquest sentit, explica que ja hi ha càmpings que fan temporades de set i vuit mesos però que n’hi ha, fins i tot, que les allarguen deu mesos. “Això ens consolida com un sector molt potent a Girona”, afirma Gotanegra.

L’estudi que s’ha fet públic, a més, constata l’impacte econòmic del sector i que s’enfila als més d’1.519 milions d’euros. D’aquests, 1.221 milions provenen de la despesa dels clients estrangers i 298 dels catalans i del turisme de la resta d’Espanya. A més, 1.300 milions van directament al territori i la resta als càmpings. D’altra banda, destaca el pes del turisme internacional, que representa un 47,4% dels clients i un 63,4% de les pernoctacions.

Una altra dada que destaca l’informe és que els càmpings treballen per ampliar les estades dels turistes (dels set dies actuals de mitjana a 10 dies) per tal de reduir les emissions de CO2 i per seguir essent un model de sostenibilitat en els 67 reptes amb l’horitzó de l’any 2030-2040 que inclou el Compromís Nacional per un Turisme Responsable. En relació, per exemple, a la petjada hídrica hi ha molts càmpings gironins que ja treballen amb sistemes de gran eficiència, i els establiments més eficients, amb 120 litres, ja es troben en paritat turística resident.

Per altra banda, el 80% dels càmpings ja s’han donat d’alta al sistema de la Generalitat de PROA per accessibilitat dels espais turístics, que estan del tot adaptats a la mobilitat reduïda i a les diferents diversitats funcionals.

La Costa Brava concentra el 30,9% dels càmpings catalans i el 44,7% de l’oferta de places i és la primera destinació en càmpings de Catalunya. El 64,7% de les places tenen la categoria màxima de 4 estrelles, el percentatge més elevat de totes les marques turístiques de Catalunya.

“Podríem dir que la de Girona és la gran destinació de càmping no només de Catalunya sinó la més potent de l’estat espanyol”, assegura Gotanegra.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.