Emprenedors

Capses per educar la curiositat

Isabel Oller crea i dissenya la col·lecció de productes educatius Saru i Shira per a nens

Oller no descarta arribar a un acord amb una editorial per produir la col·lecció
La Capsa del Mar, la primera de dotze, ja es pot comprar en botigues i per internet

La història d'amistat entre un petit elefant de Sri Lanka, el Saru, i una noia amb discapacitat auditiva, la Shira, ha sigut el pretext perfecte perquè Isabel Oller desenvolupés el seu projecte empresarial amb un clar vessant educatiu destinat a nens d'entre 4 i 10 anys amb l'objectiu de despertar-los la curiositat per saber com funcionen les coses i estimular-los perquè en el futur puguin crear els seus propis projectes. El fil argumental d'aquesta història empresarial s'articula al voltant d'unes capses dissenyades per ella mateixa en les quals amb finalitat didàctica es poden trobar contes, maquetes de ginys per construir, personatges, pintures, ceres, retoladors, llibretes, jocs... i, a més, està disponible, en català, castellà i anglès.

La col·lecció Saru i Shira està formada per dotze capses de diverses temàtiques, tot i que des de la seva posada al mercat al gener només es pot trobar la primera: La Capsa del Mar, que té un preu de 38,72 euros i es pot adquirir al lloc web saruandshira.com i als portals friends4kids.com i educame.com, a més de botigues com ara La Llar del Llibre de Sabadell, La Gralla i Can Carbó de Granollers, la Llibreria Fabre, Didacmanía, la Llibreria Lale i Servei Estació de Barcelona, al Caixafòrum i a Cosmocaixa. En paral·lel Oller també ha posat al mercat minicapses de manualitats i maquetes per construir un cotxe eòlic, una sínia o un vaixell pirata.

Però el projecte Saru i Shira tot just ha començat a caminar després de més de deu mesos de treball intens per trobar la idea –inspirada en una iniciativa similar de manualitats als Estat Units– i havent deixat la feina de coordinació de l'escola universitària de negocis internacional i del grau de direcció d'empreses a La Salle el setembre del 2011. Pel camí, i amb 39 anys, també va deixar una àmplia experiència laboral de vint anys a Bristol Myers Squibb, el Deutsche Bank o IBM, entre altres, per fer un canvi radical de vida i de sector laboral i muntar el seu propi negoci. Oller va tardar tres mesos a decidir què fer, informant-se, documentant-se i descartant projectes, entre els quals un de relacionat amb les energies renovables, fins que capitalitzant l'atur va crear l'empresa Kilima –en honor de la muntanya Kilimanjaro– i des d'on impulsa la col·lecció Saru i Shira que li permet compaginar les seves grans passions: “la muntanya, els nens, l'educació i la relació amb les persones”.

El projecte ha portat Oller a fer de tot; des de dissenyar les capses, el lloc web i el blog, fins a escriure els contes, fer les animacions digitals dels dibuixos que va fer la seva cosina Montse Buñuel, buscar els establiments on fer la distribució i una llarga llista de gestions. En el trajecte ha tingut col·laboracions d'amics “sense les quals hauria sigut impossible de tirar endavant” i moltes d'elles desinteressades, com ara de l'enginyer i educador Joan Camps, la filòloga Maria Castellet, la directora d'Art Montse Sucarrats, els músics Esther Condal i Marc Blanes, els enginyers d'imatge i so Santi Planet i Ivana Rossell, l'enginyera multimèdia Meritxell Aragonés, els dissenyadors José Maria Muntané i el traductor Parthivan Nallathamby.

I al cap moltes altres feines que ha de seguir fent mentre ho compagina amb altres ingressos per feines de consultoria. Entre elles les de continuar preparant l'edició de contes digitals adaptats per a sordmuts amb la col·laboració d'Anna Segimon, la producció de la resta de caixes, la visita a escoles perquè utilitzin el material com a eina educativa o acords de venda amb alguna gran superfície o la recerca de fonts de finançament, entre altres.

Precisament un dels fronts oberts és el possible acord amb una editorial per produir conjuntament la col·lecció i que li permeti rebaixar costos, però “intentant mantenir i controlar la marca i la línia”. Oller ja ha invertit uns 10.000 euros i reconeix que el producte ha tingut una bona acceptació, però que fent-se íntegrament amb la participació d'empreses catalanes, a les quals també ha comprat el material, no és molt econòmic. De moment ha fet una primera remesa de 400 capses i n'ha venut la meitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Capses per educar la curiositat

Publicat a