Empreses

Cambrils té una empresa de cine

Pimec entrega a Rambla de l'Art el premi a la qualitat lingüística en el món empresarial

Treballem amb preus competitius, però el que és bàsic és l'atenció al públic

“Nosaltres no discriminem a favor del català, però tampoc no hi anem en contra. I això ja és un pas endavant perquè a les sales de cinema hi ha una clara discriminació del català.” Ho explica Toni Badimon, responsable de Rambla de l'Art Cambrils, el projecte cultural que acaba de ser distingit per Pimec amb el premi a la qualitat lingüística en el món empresarial. La patronal de la petita i mitjana empresa manifestava la seva voluntat de “reconèixer Rambla de l'Art com una companyia amb la voluntat de promocionar el cinema català, així com el seu compromís amb l'idioma i vehicle de difusió de la cultura catalana”.

Més enllà de premis, Rambla de l'Art no ha estat només un salvavides per a l'antic cinema de Cambrils (que havia abaixat la persiana incapaç de superar les dificultats econòmiques i sense ànim per fer l'aposta tecnològica que calia per adaptar-se als nous formats de pel·lícules digitals) sinó que és una iniciativa que busca donar una nova dimensió cultural i multisdisciplinària a la sala de cine. “Hem volgut readaptar-ho, donar-hi un enfocament nou.”

I és que el mateix espai on es combinen sessions en català, en castellà i en versió original de pel·lícules com Campaneta o Un largo viaje, de l'adaptació cinematogràfica de L'avi de 100 anys que es va escapar per la finestra i on es va poder veure en directe el comiat dels Monty Python, també s'hi duen a terme exposicions d'art, obres de teatre, i s'hi venen llibres i pel·lícules. “És quasi com una casa de cultura”, explica el responsable del projecte que, també, és productor executiu a Olwyn Films i acumula més de 20 anys d'experiència professional en el sector del cinema.

Rambla de l'Art ocupa quatre persones i tancarà el primer any d'activitat amb una facturació de 150.000 euros. “Treballem amb preus competitius (l'entrada oscil·la entre els 3,90 i els 5,90 euros) però el que considerem bàsic és l'atenció al públic, tenir la capacitat de saber-li explicar què va a veure i què li pot interessar.”

El model de gestió implantat a Cambrils funciona sobre el previst, “no en el sentit de muntar un cine i fer-te d'or, perquè això ja no existeix”, i ha possibilitat que l'empresa estigui en negociacions “per replicar el projecte”. Concretament, Toni Badimon revela contactes avançats “per entrar a gestionar un complex de nou sales de cinema a Barcelona”.

L'empresa no disposa de capacitat econòmica per fer una inversió d'aquestes dimensions, però “tenim inventat un criteri de funcionament i hi ha inversors que estan interessats a acompanyar-nos”. No revela noms però, en aquest sentit, companyies del món de la distribució estan darrere la inversió que ha de portar l'equip de Rambla de l'Art a fer el salt als multicinemes i a la gran capital.

Toni Badimon està satisfet amb el reconeixement rebut de mans de Pimec però alerta de “la gran quantitat de diners que es destinen a subvencionar doblatges en català. I les pel·lícules en català no funcionen gaire bé, altra cosa potser passaria si s'apostés per la versió original i el subtítols en català”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cambrils té una empresa de cine