Empreses

LTC s'ofereix com a taller d'innovació a firmes de publicitat

L'empresa de màrqueting experiencial preveu un ‘boom' de l'activitat els pròxims anys i està preparant la seva estructura reforçant el canal de captació de clients

LTC & Group proposa diverses fórmules de col·laboració a agències de publicitat i de comunicació empresarial com a via per millorar la visibilitat dels seus productes de màrqueting experiencial. L'empresa tecnològica s'inclina pels acords de partenariat –“ens oferim com a departament d'innovació extern”, diu Lucio Tavera, soci fundador i director de projectes-, però no tanquen la porta a l'entrada de més socis o a estudiar alguna oferta de compra d'una gran companyia, tot i que no és l'opció que prefereixen.

El camp d'activitat de LTC & Group és relativament recent al nostre país, però el seus serveis comencen a ser demanat de manera creixent per les empreses. Es basa a aplicar els nous desenvolupaments tecnològics per millorar la comunicació de les marques amb els seus clients de manera que aquesta no es basi tant en el bombardeig de missatges sinó en propostes més subtils i sensorials.

LTC & Group va néixer fa quatre anys al Citilab, el centre d'empreses innovadores de Cornellà de Llobregat. Després dels dos primers anys dedicats a desenvolupar plataformes i solucions tecnològiques en camps com la realitat augmentada, la realitat virtual, l'holografia, la ludificació, el mapping o la retroprojecció, els dos últims anys han començat a fer projectes concrets per empreses i ja tenen una cartera de clients importants.

Tavera vaticina un boom d'aquest model de comunicació en els pròxims anys i pensa que ha arribat l'hora de preparar l'estructura de la companyia per créixer -actualment són nou persones en plantilla però poden arribar a ser-ne 40 en pics de feina.

“Aspirem a ser un referent d'innovació en aquest camp però ens hem d'assegurar que els projectes arriben”, afirma. Més partidaris de dedicar el temps i els esforços a la producció o fins i tot a “generar negocis paral·lels” que no a buscar clients, els responsables de LTC sondegen acords amb agències de publicitat. “Nosaltres tenim un bon producte però la dificultat per arribar al client, en canvi, les agències de publicitat tenen el client però sovint no han desenvolupat les noves eines del màrqueting”, diu Tavera. A partir d'aquí, estan disposats a explorar qualsevol via de col·laboració.

De moment, els projectes que han desenvolupat són la millor carta de presentació. Destaca el catàleg virtual que han creat per a la filial espanyola de Veralia, del grup Saint-Gobain, que els comercials de la firma agraeixen perquè els han lliurat d'haver de traslladar els pesats mostraris d'ampolles de vidre. També han portat la realitat augmentada a un esdeveniment de venedors de Schwarzkopf, la marca de cosmètica de Henkel, amb l'objectiu d'incentivar i comunicar millor el llançament d'un nou producte. Ara estan desenvolupant un ambició projecte de botiga virtual que reprodueix els dotze carrers comercials més importants del món (entre els quals hi ha el Passeig de Gràcia). És l'encàrrec d'un grup inversor de Miami (EUA), que vol comercialitzar els espais a grans comerços: “El projecte ja s'ha presentat i hi ha finançament per tirar-lo endavant”, diu Tavera. També tenen l'encàrrec d'Atresmedia per incorporar la realitat augmentada a la televisió, la proposta d'un ajuntament per incentivar la participació ciutadana a través de tècniques de joc (ludificació) i un projecte d'aparadors interactius perquè les botigues continuïn venent després de la fi de l'horari comercial. Però a Lucio Tavera li brillen els ulls quan parla de la de realitat virtual i vaticina que l'entrada d'aquesta tecnologia a la llar farà que s'obri un gran canal de comunicació.

Després de 30 anys en departaments de màrqueting, Lucio Tavera emprèn un negoci de comunicació basada en els sentits i la complicitat de l'usuari. Hector Zapata, capdavanter de la realitat augmentada, s'hi afegeix de soci i cap de producció.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

LTC s'ofereix com a taller d'innovació a firmes de publicitat