Empreses

Pasiona atrau mirades estrangeres

La consultoria tecnològica creix a un ritme del 30% anual gràcies sobretot als cada cop més nombrosos grans clients internacionals

L'empresa té oficina a Anglaterra i Alemanya i no descarta el mercat nord-americà

El negoci de les consultories tecnològiques no ha estat indemne a la crisi. El que explica que Pasiona hagi crescut a un ritme entre el 25% i el 30% anual en els últims exercicis és la seva especialització i l'aposta per la innovació. És el que creu el director general d'aquesta jove empresa catalana, David Teixidor, que afirma que amb la crisi, s'ha vist que hi ha més demanda de projectes d'alt valor afegit mentre que la sortida dels que en generaven menys ha estat menor.

Aquesta tendència, continua Teixidor, afavoreix Pasiona, especialitzada en les tecnologies de Microsoft, sobretot en les més avançades. El sistema de terminals punt de venda (TPV) de Mango, el sistema de peritatge virtual de Catalana Occident o el d'emissió de viatges d'algun operador turístic estan entre els projectes en què l'empresa de Teixidor ha portat la batuta i que molts ciutadans han fet servir. El que encara no ha fet servir ningú però que aviat pot ser una realitat és un projecte que, a través de la tecnologia Kinect, permetrà que una persona, des de l'aparador d'una botiga, pugui fer simulacions i emprovar-se la roba que tenen a dintre sobre el seu propi cos. “Espero que no triguem a veure-ho al Passeig de Gràcia”, afirma Teixidor, amb un to d'il·lusió.

La diferència principal amb altres empreses del sector, dominat per grans multinacionals, segons el seu director general, és l'especialització i l'aposta per la innovació de Pasiona. Són uns ingredients que últimament busquen molt els clients, diu Teixidor. De fet, l'empresa gairebé ha doblat el nombre de clients del 2009 al 2013. Entre aquests clients nous, cada cop tenen més pes els internacionals. Segons Teixidor, cada any els n'arriben més d'altres països.

Teixidor assenyala un altre factor que ha afavorit l'expansió del negoci de la companyia. No és sinó el que es podria anomenar relocalització de la consultoria tecnològica. Segons explica, fa uns anys eren moltes les empreses que contractaven consultories a països com l'Índia o l'Argentina. Al darrere de la decisió hi havia una raó fonamental: el preu. Recentment, però, la tendència s'ha invertit i les grans empreses europees i nord-americanes tornen a confiar en consultores tecnològiques del seu entorn. “Els hem demostrat que, encara que siguem més cars, també som més efectius, i que encara que hagin de pagar més, aconsegueixen ràtios de productivitat més importants”, resumeix.

Marca barcelona.

A tot això, Teixidor hi afegeix la potència de la marca Barcelona en el món tecnològic. “És una marca molt innovadora i potent. S'ha convertit en un focus de valor i coneixement alt”, comenta el directiu, que creu que aquest fet completa el còctel pel qual Pasiona ha anat esdevenint una referència en el seu sector.

Els resultats palpables i comptables es resumeixen en una paraula: creixement. En els últims anys Pasiona ha augmentat la facturació a un ritme del 25% al gairebé 40% anual -les vendes van augmentar un 38% l'any passat, per exemple-. El nombre de treballadors també ha crescut. Si el 2009 hi havia 35 empleats, 2013 es va tancar amb 88 i Pasiona no descarta arribar al centenar abans d'acabar l'any.

Aventures internacionals.

Pasiona té oficines a Bilbao i Madrid, a més de la de Barcelona, i, a nivell internacional, a Londres i a Ratisbona (Alemanya). Teixidor deixa clar que l'objectiu de l'empresa implica consolidar-se en els mercats més madurs i competitius per al sector: Anglaterra, Alemanya i els EUA. Amb oficines als dos primers, no descarta acabar tenint-ne també a l'Amèrica del Nord, però nega que sigui un projecte a curt termini.

El director general sí que descarta aterrar en altres mercats. I això, malgrat que ha rebut propostes d'altres empreses per engegar projectes comuns, per exemple, a països sud-americans. “Allà no podríem créixer llevat que ens prostituíssim i tornéssim a ser competitius per preus. I aquesta no és la nostra manera de fer”, conclou.

Després d'haver estat directiu a grans consultories, David Teixidor va decidir fundar una empresa que es convertís en focus d'innovació. Ja té oficines a Bilbao, Madrid, Londres i Ratisbona (Alemanya), a més de la seu central de Barcelona. I cada cop li arriben més clients d'arreu del món.
Facturació
4 M €
Treballadors
90
Any de fundació
2007

Focus en la formació o com crear planter

Quan el 2007 es va fundar Pasiona, la companyia va fer que a Barcelona hi aterressin experts reconeguts en les últimes tecnologies de Microsoft per formar els que havien d'integrar el primer equip de l'empresa. Des de llavors, no ha deixat de fer, bianualment, un màster amb què vol captar el talent que surt de les universitats o de treballadors que es volen reciclar.

De la dotzena d'alumnes que aproximadament cursen el màster gratuïtament i que s'imparteix a les oficines de Pasiona per tecnòlegs reconeguts per Microsoft, un 50% s'hi solen quedar com a treballadors de l'empresa, dirigida per Xavier Teixidor. Segons el directiu, el que busquen essencialment en els alumnes és “inquietud”. I el que aconsegueixen és sobretot captar i retenir talent. Segons Teixidor, el balanç és tan positiu que ja pensen a fer el curs dues vegades a l'any.

A més de les classes del màster, a les oficines de Pasiona, a Barcelona, també se n'imparteixen d'anglès. L'empresa té en nòmina una professora nativa i els treballadors poden rebre les seves lliçons cada dia, si volen. L'objectiu és que tots els consultors puguin tractar amb els clients internacionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pasiona atrau mirades estrangeres