Empreses

Vía Célere tanca la compra de la primera fase de Can Batlló a Gaudir

La promotora madrilenya preveu tenir actives quatre promocions en aquest primer any a Barcelona

L'operació es finançarà en un 75% amb producte ja finalitzat

Després de cinc mesos de negociacions i moltes especulacions, finalment aquesta setmana la immobiliària Vía Célere ha tancat l'adquisició de la primera fase del projecte de Can Batlló, la part de Magòria, a grup Gaudir, propietat de la família Muñoz Ramonet.

Es tracta d'una àrea de prop de 22.000 metres quadrats de sostre residencial lliure valorats en 22,5 milions d'euros i que permetran la construcció d'entre 170 i 179 habitatges, explica el director de la delegació a Catalunya, Roberto Blanco.

La immobiliària madrilenya, fundada el 2010 per l'anterior propietari d'Agofer, va aterrar a la capital catalana tot just a finals de l'any passat, i ara com ara és una de les firmes més actives en el mercat promotor de la ciutat.

Vía Célere ha tancat la compra a través d'una permuta mixta que suposarà el pagament de prop del 75% amb producte acabat. La previsió, segons Blanco, és iniciar les obres a l'estiu i tenir-les enllestides en 24 mesos. El projecte, que seguirà en mans del despatx d'arquitectura d'Enric Batlle Roig, inclou tres edificis de 12, 13 i 14 plantes, així com 2.300 metres quadrats d'espai comercial.

La promoció de la Magòria no és la primera que la promotora endega a la ciutat -està ja en fase de comercialització d'una altra de més petita al carrer Aragó, a l'antiga seu de Revlon, amb 67 habitatges- però sí que serà la primera a incorporar al 100% el que la firma anomena ‘gen Vía Célere'.

El veritable punt de diferenciació de la firma, explica Blanco, es basa en la incorporació als edificis d'habitatges de zones comunes com ara un gimnàs, una sala de jocs infantils o una sala de cuina gurmet “on els veïns es poden reunir o poden organitzar les seves festes”. A més tots els edificis que promou compten amb una qualificació energètica A, “i això és realment únic ara mateix”, explica.

Blanco es mostra convençut que el client valorarà aquest punt diferenciador i que serà un impuls en la comercialització. “De fet, les persones que s'estan acostant per informar-se de la promoció del carrer Aragó i han vist el que fem ens pregunten molt per això.” En els primers tres dies de comercialització de la promoció d'Aragó la immobiliària va rebre 180 visites.

Aquest és el model que la immobiliària va explorar al Brasil en les seves primeres promocions i que després va traslladar a la capital espanyola a mesura que el mercat immobiliari començava a donar senyals d'oportunitats de negoci.

Unes oportunitats que a Catalunya de moment es concentren a la ciutat de Barcelona. “De moment no tenim previst anar a fora, a Barcelona hi ha bones oportunitats de sòl finalista i hi ha demanda”, destaca Blanco.

En qualsevol cas la sortida de Barcelona arribarà i Blanco apunta que aleshores la primera corona i capitals com Tarragona o Girona estaran en el punt de mira de la immobiliària.

Però ara el focus està posat en la capital catalana i de fet la firma està a punt de formalitzar la que serà la seva tercera operació a la ciutat, de la qual Blanco encara no vol concretar detalls però que serà, afirma, “de dimensions importants, similars a la de Can Batlló”. Una nova operació que suposaria ja una inversió global al Principat al voltant dels 100 milions d'euros entre la compra de sòl i la construcció.

Vía Célere preveu finalitzar aquest primer any de presència a Catalunya amb quatre promocions actives i un volum d'uns 500 habitatges.

Unes xifres que, segons el delegat de la promotora a Catalunya, se sustenten en bona part en la tornada al tauler de joc de les entitats financeres. “Evidentment no amb les mateixes condicions que abans de la crisi, ara et financen només la construcció, no la compra de sòl, i hi entren només quan demostres que tens recursos propis i quan ja tens prevendes tancades.”

I amb tot, el canvi d'actitud de les entitats financeres està donant oxigen a les promotores que han sobreviscut a la crisi, “i igualment és molt important que aquestes entitats financeres estiguin donant també crèdit al comprador, estem començant a veure competència entre elles en el segment d'hipoteques i aquest és un bon símptoma”, diu Blanco



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Vía Célere tanca la compra de la primera fase de Can Batlló a Gaudir

Publicat a