Empreses

Galenicum expandeix la seva marca per Sud-amèrica i Àsia

L'empresa ja ven medicaments amb el seu nom a Perú i Xile i els ha registrat a gairebé una desena més. Inverteix cinc milions anuals en R+D i l'any passat va treure 24 patents

A Europa ven per a tercers, però a fora ho fa directament amb el seu nom

L'empresa farmacèutica especialitzada en genèrics Galenicum va començar a vendre els seus productes a Perú a finals de l'any passat. Contràriament a la resta de vendes, no comercialitzava a través de tercers, sinó amb marca pròpia. A Perú ja s'ha sumat Xile, i s'espera que en els pròxims mesos també es pugui vendre a Colòmbia, República Dominicana, Panamà i Mèxic, on està registrant els seus medicaments. A Brasil també té presència, però segueix el model de les exportacions a països europeus, és a dir, ven els seus productes a altres marques.

El mànager internacional de l'empresa, Sergio Malagrida, avança que el següent pas en l'expansió serà Àsia. Ja han començat a registrar productes a Filipines, Taiwan, Hong Kong, Singapur i Malàisia. La intenció és que es pugui començar a vendre -també amb marca pròpia- a partir de 2016. Més enllà d'això, la companyia té en ment exportar a l'Orient Mitjà i al nord d'Àfrica. De fet, ja estudia algun projecte. No obstant això, Malagrida assegura que s'ha optat per concentrar-se més en el creixement a Sud-amèrica i Àsia i alentir una mica el ritme d'expansió a l'Orient Mitjà i el nord d'Àfrica. Segons el directiu, la previsió és tenir enllestit el projecte aquest any i començar a registrar productes i buscar socis locals el que ve per intentar que el 2017 els seus medicaments estiguin a la venda en aquests països.

Malagrida explica que la idea de vendre amb marca pròpia va sorgir fa tres anys, tot i que no s'ha materialitzat fins fa uns mesos. Suposa, segons diu, un pas més en la integració vertical de la companyia, que va començar el 2003 fent d'intermediari en la compra i venda de principis actius i, uns anys més tard, va començar a vendre producte acabat -que fabricaven tercers- a altres marques. El 2014 va comprar una fàbrica a Madrid, convertida en una filial de Galenicum en la qual treballen 100 persones i on ara produeix la major part dels seus medicaments.

Tant a l'Estat com a Europa s'ha seguit aquest model. Per això, quan han dissenyat el pla per expandir-se amb la seva pròpia marca, han anat a buscar mercats on no estaven presents a través de tercers. A Sud-amèrica, l'empresa ha generat interès perquè proposa un medicament amb la mateixa qualitat que l'original i amb valor afegit -es faciliten materials divulgatius als metges, a les capses hi ha codis QR amb enllacen una pàgina web amb informació sobre la patologia...- però a un preu raonable. Fins ara, en aquests països el mercat es dividia entre les grans marques i els laboratoris de genèrics que no estaven obligats a demostrar que els seus medicaments eren bioequivalents als originals i que feien la guerra amb els preus.

El negoci internacional representa el 40% de la facturació de Galenicum. Però la companyia treballa amb l'objectiu que arribi a un 60% el 2017, gràcies, sobretot, a la marca pròpia. A Europa també es preveu un creixement gràcies als nous llançaments -l'any vinent sortiran 10 productes nous-. De fet, la companyia inverteix cada any uns cinc milions d'euros en R+D, que desenvolupa al laboratori d'Esplugues de Llobregat. L'any passat va treure 24 patents, convertint-se en la quarta empresa amb més sol·licituds a l'Estat, per darrere de Telefónica, Airbus i Esteve. Amb tot, s'espera que la facturació superi els 100 milions en dos anys.

Fundada el 2003 a Barcelona, va protagonitzar un creixement fulgurant fins 2012, quan la facturació va caure per la crisi. Un any després havia tornat a la senda alcista i ja registra rècords de vendes.
Facturació
82 M€
Treballadors
86
Any de fundació
2003


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Galenicum expandeix la seva marca per Sud-amèrica i Àsia

Publicat a