Pulltex obrirà una tercera seu comercial al mercat europeu
L'empresa familiar de llevataps i accessoris del vi accelera la comercialització cap al segment particular
L'empresa de caràcter familiar Pulltex, que es dedica al disseny, producció i comercialització de llevataps i tota mena d'accessoris relacionats amb el vi, estudia la millor opció per obrir una nova oficina comercial a Europa. “Volem obrir al Regne Unit o bé a Alemanya”, explica Adolfo Dordella, fundador i director general de l'empresa del Baix Llobregat.
Amb aquesta ja serien tres les oficines comercials que l'empresa catalana té al vell continent. La primera es va obrir fa quinze anys a França i la segona, fa una dècada, a Itàlia. El destí de les exportacions, però, es consolida en altres mercats, com ara Suïssa i Xile, a través de socis, i la resta de zones, mitjançant “distribuïdors de confiança”.
Amb una plantilla de 45 treballadors i una facturació de 9,5 milions d'euros, Pulltex té dues línies diversificades de negoci. Una és la que va adreçada al sector dels cellers. “Els 10 més importants del món han estat o són clients nostres”, assegura el seu director general. Aquest apartat suposa entorn del 70% de la facturació. L'altra línia va encaminada als particulars, que podran adquirir els accessoris bàsicament en les botigues especialitzades dels amants del vi. L'objectiu de la direcció de l'empresa és potenciar aquest segment, per poder arribar al 50% per a cada línia de negoci en pocs anys. El 75% de proveïdors de l'empresa són a l'Estat espanyol, encara que la majoria ubicats a Catalunya. “Fins i tot en alguns casos es desenvolupen productes amb recursos econòmics conjunts amb els proveïdors”, afirmen fonts de l'empresa.
Un dels secrets de Pulltex és el seu departament de disseny, on cada any van incorporant nous productes. En conjunt ara la firma comercialitza unes 200 referències. A més, Pulltex està avalada per unes 35 patents internacionals entre les quals es troba la de l'original llevataps de doble palanca. De fet, l'empresa, on ja treballa la segona generació familiar com a responsable del departament de disseny, està especialitzada en tota la gamma de productes per acompanyar una ampolla de vi, des d'abans del seu consum fins que s'acaba el seu contingut. És a dir, la firma comercialitza taps de diversos acabats, conservadors d'ampolles, decantadors, glaçoneres, termòmetres, etcètera.
La firma va iniciar la seva activitat a començaments dels anys vuitanta, encara que en principi dedicada a la promoció i regals d'empresa, amb l'especialitat ja aleshores molt centrada en el món del vi. Un dels èxits de l'ampliació també es deu a la col·laboració amb el dissenyador Ramon Brucart, que amb el seu enginy va aconseguir desenvolupar diversos models de llevataps, que poc a poc es van anar introduint en el mercat promocional i retail.
Des de l'empresa, que des de fa més de 20 anys és ubicada a Sant Boi de Llobregat, es vol apostar per la innovació i el creixement. També es treballa per guanyar presència al canal Horeca amb productes que es presentaran el 2017 i seguir apostant per la internacionalització i potenciar la marca.