Eines

Pimec impulsa un pla per reforçar el comerç

La Gene­ra­li­tat apor­tarà 120.000 euros, dels 242.000 neces­sa­ris, per finançar les acti­vi­tats pre­vis­tes al pla que ha impul­sat Pimec Comerç per fomen­tar el model de comerç català de pro­xi­mi­tat. El con­se­ller d'Empresa i Conei­xe­ment, Jordi Bai­get, i el pre­si­dent de Pimec Comerç, Àlex Goñi, van sig­nar el 10 de novem­bre pas­sat l'onzè con­ve­nir de col·labo­ració que dóna cober­tura a aquest pla. El con­se­ller va dir que és cons­ci­ent “que el món del comerç està can­vi­ant i que els comerços s'han d'actu­a­lit­zar, moder­nit­zar i adap­tar”. Per la seva banda, Goñi va recor­dar que aques­tes ini­ci­a­ti­ves no sols afa­vo­rei­xen els comer­ci­ants sinó que “garan­tei­xen que els con­su­mi­dors tin­guin un ampli ven­tall de for­mats comer­ci­als on com­prar, sense que un for­mat pre­do­mini sobre un altre”.

El pla de Pimec Comerç s'estruc­tura en qua­tre blocs d'actu­a­ci­ons. El pri­mer s'adreça a habi­li­tar canals de comu­ni­cació entre asso­ci­a­ci­ons i gre­mis i la Gene­ra­li­tat, i mesu­res per donar a conèixer el marc legal vigent; el segon inclou ser­veis d'asses­so­ra­ment glo­bal i tècnic amb admi­nis­tra­ci­ons locals per a empre­ses; el ter­cer posa l'èmfasi en la inte­gració dels col·lec­tius de comer­ci­ants aca­bats d'arri­bar a Cata­lu­nya per poten­ciar la inte­gració i la col·labo­ració amb estruc­tu­res asso­ci­a­ti­ves de Pimec Comerç; final­ment, el quart bloc se cen­tra en la pro­moció i l'incen­tiu de l'agru­pació de comer­ci­ants en muni­ci­pis de menys de 5.000 habi­tants, entre d'altres mesu­res.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.