La nova fàbrica de Frit Ravich doblarà la capacitat productiva
L'ampliació de les instal·lacions suposarà una inversió de 20 milions i estarà acabada a finals del 2019. La firma vol continuar augmentant els punts de venda a Catalunya i a l'Estat
L'empresa de les comarques gironines Frit Ravich continua passant pantalles d'acord amb el seu pla estratègic, que és fer inversions milionàries per situar-se com una de les capdavanteres en la producció i distribució de patates fregides, fruits secs, aperitius o llaminadures. Així, en sis anys haurà invertit 52 milions d'euros en l'ampliació i les noves instal·lacions a Maçanet de la Selva. Els resultats són haver tancat l'exercici del 2016 amb una facturació de 214 milions d'euros, tenir una plantilla de pràcticament mil empleats i disposar de 47.000 punts de venda actius cada setmana. En tres anys, l'empresa estarà en capacitat de doblar la seva producció.
L'empresa, regentada per la segona generació familiar, ha definit els darrers dies els detalls de la inversió de 20 milions per dur a terme l'ampliació de la fàbrica. “El finançament el farem a través d'un crèdit sindicat”, explica Judit Viader, directora general de la firma d'alimentació, que hi afegeix que les obres estaran acabades el 2019.
Aquesta injecció de capital se suma als 32 milions invertits els darrers tres anys per posar en marxa un magatzem totalment automatitzat de 18.000 m². Aquesta obra, que permet poder servir el 80% de les comandes abans de 24 hores per tot l'Estat, es va finalitzar el juny de l'any passat.
De fet, el magatzem va suposar una partida de 27 milions, mentre que la resta es va destinar a l'àrea d'oficines, la façana principal i els accessos, per un import de 5 milions més.
Els darrers anys, tot i la crisi, l'empresa d'alimentació ha continuat creixent tant en facturació com en plantilla. L'objectiu del pla estratègic fins al 2020 és obtenir augments de vendes i de llocs de treball entre un 7 i un 8% anual. “Darrerament hem arribat alguns dies als 1.000 treballadors”, diu Judit Viader, que explica que durant la campanya d'estiu i pels vols de Nadal es requereix, a més, “alguns eventuals”. El darrer dia de gener la plantilla era de 980 empleats.
Aposta per Catalunya.
Frit Ravich es caracteritza per seguir el model dual de producció i distribució. “Ens considerem una empresa de distribució que té la seva fàbrica”, explica Judit Viader, que hi afegeix: “La distribució va orientada sempre a l'atenció del client.” El grup treballa amb 3.800 referències, 800 de les quals són la marca pròpia Frit Ravich. La facturació de les ensenyes pròpies representa un 50% del negoci: “Un equilibri que ja ens va bé de cara al futur”, sentencia la directora general.
La firma també posa molt èmfasi en la compra de fruits secs de proximitat com ara les avellanes i les ametlles.
Més innovació per al futur
La firma treballa per millorar la innovació de productes, de processos o de model de negoci. “No volem perdre el coneixement del mercat ni del territori”, diu Judit Viader, per això han creat la zona Sala Futurs, on s'innova en tot. Aquest espai serveix per treballar en equip, amb visió global i amb transversalitat per gestionar millor el talent: “Que segur que el tenim a l'empresa”, diu Viader.