Empreses

Genocosmetics operarà a Polònia, Itàlia i Noruega

L'empresa ja ofereix tractaments personalitzats a partir de l'ADN a un miler de persones.

A més interacció social, més pes tindran les tècniques contra l'envelliment

Genocosmetics, una de les empreses que han assumit el repte d'introduir al mercat a la cosmètica la informació genètica per reduir els efectes de l'envelliment, prossegueix en la seva ambició de difondre els seus coneixements a diferents mercats europeus, i a la recent presència a Polònia s'hi afegiran aviat Itàlia i Noruega.

S'ha de dir que l'empresa fundada el 2012 per Miguel Ángel Herranz, el seu director, ja és operativa a Holanda i Bèlgica. La firma, a més a més, amb la previsió d'abastar altres mercats, ha patentat als EUA els seus algoritmes d'aplicació de l'ús de la genètica en l'anàlisi de l'envelliment i de l'anàlisi dels trets físics per identificar l'edat social.

Com diu Herranz, “la nostra activitat es desenvolupa en tres fases: en una primera fase s'analitzen els gens de les persones per extreure informació útil al voltant de processos d'envelliment, cel·lulitis, alopècia o sobrepès. En una segona fase, aquesta informació es fa servir per dissenyar algoritmes que serviran per resoldre el problema. Finalment, es desenvolupen els tractaments personalitzats.” La genètica, que permet explicar d'un 60% les raons de l'envelliment de cada persona, permet realitzar prediccions ajustades sobre factors com arrugues, elasticitat, hidratació, longevitat cel·lular, fotosensibilitat, pigmentació, oxidació, glicació o sensibilitat. Com diu Herranz, “l'algoritme combina les dades genètiques amb les dades físiques i d'estil de vida”. En aquests moments al mercat només hi ha cinc empreses al món que ofereixen aquests serveis, dues de les quals són a Catalunya: OneGen (Primadem-Lipotrue) i Genocosmetics.

Genocosmetics, que l'any passat va facturar 500.000 euros (un 35% als mercats exteriors) i enguany pretén arribar als 800.000 euros, disposa ja d'una cartera de més de 1.000 clients i manté convenis de col·laboració amb 200 dermatòlegs que exerceixen la tasca de prescripció de la tecnologia Genoxage DNAskin Matrix Mapping d'aquesta firma catalana als diferents mercats en què s'ha implantat. Del global de persones, dones en un 90%, que reclamen solucions dermoestètiques, un 34% acudeixen a metges, mentre que la resta van a centres d'estètica. “Nosaltres busquem aquest 34%, un nínxol de mercat premium que pot apreciar aquest producte més tècnic.”

No es pot explicar Genocosmetics sense fer esment del Centre de Ciències Òmiques de la URV, ubicat a Reus, que realitza la tasca d'anàlisi de dades a laboratori. “Ens interessava que l'anàlisi de dades fóra el més objectiu possible, i per això vam recórrer a aquest centre d'excel·lència.” Del producte final, crema o sèrum, Genocosmetics en subcontracta la fabricació a un laboratori.

La credibilitat, com afirma Herranz, és un dels pilars fonamentals per estendre aquesta tecnologia Genoxage que permet predir la predisposició a l'envelliment, conèixer la situació de les nou variables dermatològiques que defineixen la ruta de l'envelliment cutani o la predisposició a patir cel·lulitis. A més a més, cal afegir “formar els professionals en l'anàlisi de l'ADN i incrementar la informació al consumidor”. És per això que Genocosmetics és present en molts fòrums, des de centres d'estètica a universitats, i alguns són tan importants com la primera fira del sector, Cosmoprof, que se celebra a Bolonya, on Genoxage va ser seleccionat com el millor producte a l'edició del 2015. Com a presentació de la tecnologia Genoxage, la firma catalana ha llançat al mercat un producte estàndard, un kit que aplega crema, sèrum i contorn d'ulls i llavis. La proposta de l'empresa s'emmarca de ple en les tendències de l'avenir, en què “tot l'àmbit de l'anti-aging tindrà molt de pes, ja que alhora que creix l'esperança de vida, també hi haurà més interacció social pel creixement de les ciutats i és clar que la socialització demana una bona aparença”. Aquesta tendència es combina amb una altra que s'imposa, el deler per la personalització: “Ara es demana que allò que vulguis vendre sigui el màxim d'adaptat a les necessitats personals.”

Diagnòstics contra l'obesitat

Tot i que el mercat de l'estètica genera el 80% del negoci de Genocosmetics, la nutrició, la prevenció de problemes de sobrepès, també té el seu paper a l'empresa amb el mètode Nutregenia, que analitza, d'una banda, marcadors genètics com ara control d'ingesta, absorció, transport, emmagatzematge i metabolisme de nutrients; consum calòric i predisposició a l'obesitat i marcadors genètics, d'una altra banda, funcionals per arribar a dissenyar una dieta personalitzada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.