Opinió

Les eines digitals al ‘claud', una oportunitat empresarial

Les noves tecnologies i models de col·laboració connecten la informació i les persones en temps real, fet que permet accelerar la presa de decisions i facilitar la feina en equip fins i tot en diverses ubicacions. Les empreses tenen múltiples mètodes per comunicar-se amb les seves filials, clients o treballadors en què les comunicacions unificades i la col·laboració en el núvol són la base de la transformació digital. La importància d'aquest mercat és tal que el 2016 va assolir els 21.000 milions de dòlars

Actu­al­ment el 30% dels tre­ba­lla­dors es con­si­de­ren com­ple­ta­ment mòbils en l'exer­cici de les seves tas­ques labo­rals uti­lit­zant diver­sos dis­po­si­tius des de múlti­ples ubi­ca­ci­ons. En aquest sen­tit, el cloud és l'única tec­no­lo­gia que pot donar res­posta efi­ci­ent a aquesta tendència i que faci­lita poder pro­gres­sar en l'evo­lució digi­tal. El cloud per­met la inclusió de bases de dades vir­tu­als, cen­tra­le­tes de veu IP i diver­ses apli­ca­ci­ons inte­gra­des en el núvol. Pre­ci­sa­ment per això és fona­men­tal que s'inte­gri de manera sos­te­ni­ble, per­me­tent que les empre­ses millo­rin en com­pe­ti­ti­vi­tat tant en l'àmbit naci­o­nal com inter­na­ci­o­nal.

L'opor­tu­ni­tat per apro­fi­tar les eines basa­des en el núvol és molt gran i, tot i així, el seu ús a les empre­ses es encara escàs. En aquests moments només un 17% de les orga­nit­za­ci­ons a Espa­nya tenen un índex de com­petència digi­tal alt, i un 55% té poc o gens implan­tat l'ús d'eines cloud. Impor­tant també és ana­lit­zar la inte­gració a l'empresa dels mit­jans digi­tals: el més estès és la pàgina web pròpia, seguida de Face­book, el sis­tema de comu­ni­cació intern i el canal de Twit­ter. Les apli­ca­ci­ons mòbils, la botiga en línia o el blog cor­po­ra­tiu que­den en un segon pla. I encara menys habi­tual és tre­ba­llar de forma remota en el núvol, fet que no està imple­men­tat com seria desit­ja­ble i reco­ma­na­ble, ni a les grans empre­ses ni a les pimes.

L'evo­lució tec­nològica ha estat molt ràpida fins ara i encara s'acce­le­rarà més. La dis­mi­nució en els cos­tos dels sen­sors i com­po­nents electrònics acom­pa­nyada de les gene­ra­ci­ons nadi­ues digi­tals, faran que el desen­vo­lu­pa­ment de la tec­no­lo­gia els pròxims anys sigui ver­ti­gi­nosa. Aquest avenç de la tec­no­lo­gia també ha gene­rat una trans­for­mació social que s'ha traduït que el cli­ent hagi dei­xat de com­prar només per impuls i ara bus­qui que tot passi en el moment exacte en què ho neces­sita. És doncs un cli­ent més exi­gent, que valora més el ser­vei de post­venda i que com­par­teix a través de les xar­xes soci­als si quel­com li agrada o no. Aquesta situ­ació té una afec­tació molt directa en la llei de l'oferta i la demanda i per tant en el tei­xit empre­sa­rial, ja que obliga a modi­fi­car els actu­als models de negoci cen­trats en pro­duc­tes i ser­veis cap a models foca­lit­zats en el cli­ent. Les empre­ses que no imple­men­tin l'ús d'eines digi­tals i canviïn la forma d'enten­dre i desen­vo­lu­par els seus nego­cis tin­dran mol­tes difi­cul­tats per sobre­viure. Els seus cos­tos seran un 50% més alts i la satis­facció dels cli­ents, molt menor.

Les noves tec­no­lo­gies i models de col·labo­ració con­nec­ten la infor­mació i les per­so­nes en temps real, fet que per­met acce­le­rar la presa de deci­si­ons i faci­li­tar la feina en equip fins i tot en diver­ses ubi­ca­ci­ons. Les empre­ses tenen múlti­ples mètodes per comu­ni­car-se amb les seves fili­als, cli­ents o tre­ba­lla­dors en què les comu­ni­ca­ci­ons uni­fi­ca­des i la col·labo­ració en el núvol són la base de la trans­for­mació digi­tal. La importància d'aquest mer­cat és tal que el 2016 va asso­lir els 21.000 mili­ons de dòlars.

En defi­ni­tiva, les orga­nit­za­ci­ons que vul­guin sobre­viure al moment actual hau­ran d'acce­le­rar el canvi als pro­ces­sos de trans­for­mació digi­tal, gene­ra­ci­o­nal, sociològica i al model de negoci, i cons­truir una nova cul­tura d'empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.