Comprar a la xarxa i pagar sense recel
Sequra ja és una opció de pagament en més de 600 comerços en línia a l’Estat
“Primer compres, després ho reps i un cop comprovat que és realment allò que volies, i només llavors, ho pagues”, explica David Bäckström, fundador i CEO de Sequra, una empresa barcelonina que ofereix solucions de pagament disruptives per al comerç electrònic. La companyia va néixer el 2013 i replica el model de negoci de la sueca Klarna, amb l’objectiu d’infondre confiança en el consumidor a l’hora de fer les compres en línia, atorgant a més molta flexibilitat en els pagaments, que es poden fraccionar fins a dotze mesos, sense aportar cap documentació. “Als països nòrdics i a altres indrets d’Europa, aquesta és una pràctica habitual”, puntualitza Bäckström, un empresari d’origen suec establert a Barcelona.
A hores d’ara ja són més de 600 els comerços en línia que permeten la utilització de Sequra i més de mig milió de compradors que han optat per aquesta solució. El ritme d’establiments que incorpora Sequra a les seves modalitats de pagament és d’uns 15 setmanals i ja són una opció a firmes com ara Privalia, Casa Viva, Imaginarium o La Redoute. A més, Sequra està a punt de signar un acord per entrar a formar part de les solucions de pagament de dos grups de pes, una gran plataforma de comerç electrònic i un negoci relacionat amb els viatges, unes aliances que poden donar-li l’impuls definitiu a l’Estat.
Sequra no recull dades personals ni bancàries, i l’usuari no ha d’obrir cap compte per fer servir la solució. Després de tenir el producte adquirit a casa, el comprador rep un correu electrònic indicant els passos a seguir per abonar la comanda, si es vol fraccionar i si es vol fer constar aquesta solució com a preferència per a compres posteriors, una utilitat incorporada l’abril passat. “El risc d’impagament l’assumeix la mateixa empresa”, explica Bäckström. Sequra ha desenvolupat un logaritme informàtic que calcula aquest risc, tot i que puntualitza que “els impagaments són un mínim percentatge, molt més baix del que a priori ens havien vaticinat, i en cap cas supera el dels països nòrdics”. Sequra, que finança les compres fins a 4.000 euros, “fa augmentar entre un 30% i un 50% les vendes dels comerços”, assegura Bäckström.
Progressió de vertigen.
Sequra mai no ha fet cap ronda d’inversió ni te previst de fer-ne cap. “No ho hem necessitat i, de moment, l’empresa pot pagar les seves factures”, riu.
La utilització cada vegada més dels telèfons intel·ligents per tafanejar els comerços ha ajudat al desenvolupament d’aquesta nova experiència de compra i pagament. “Els usuaris solen navegar pels webs amb el telèfon, però no comprar. Esperen a fer-ho a través de l’ordinador. Amb Sequra, no hi ha por de comprar, perquè no has de fer el pagament des del telèfon ni deixar les teves dades en un web”, explica Bäckström. Indica que, segons estudis de mercat, “un 46% dels compradors abandonen les adquisicions en línia en el moment de pagar”. Ja han obert el procés per entrar enguany en el mercat portuguès.