Gran angular

L’influx de les ‘sense girls’

Han esdevingut ineludibles actrius de la prescripció en afers de bellesa, moda, fitness i tota mena de tendències d’estil de vida, a través de xarxes com Instagram o Youtube. Per a moltes dones d’entre 25 i 45 anys, és impossible resistir-se a la influència de Sense Girls com Patry Jordan, Dulceida, Lovely Pepa, Isasaweis i moltes altres a l’hora de triar un producte o seguir una tendència. Al fenomen li calia una mesura, qualitativa i quantitativa, i això és el que ha fet Marina Sánchez Marcos, graduada en màrqueting i investigació de mercats, en el seu treball de final de grau realitzat a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Una exhaustiva enquesta a 401 persones ha permès a Marina Sánchez definir quatre segments ben definits de dones susceptibles d’estar sota la influència: Alpha 2.0, dones de 25 a 34 anys, ambicioses, independents, segures; Trending Boosters, de 25 a 29 anys, amb un clar delit per estar al cas de la darrera tendència i compartir continguts a les xarxes; Old Fashioned Restrained, de 25 a 45 anys, que mostren un cert interès per la moda però no s’obsedeixen a seguir-la; i Off the Retro, de 34 a 45 anys, més avesades a consumir mitjans offline i no fan una gran despesa a seguir tendències. L’estudi conclou que les Sense Girls tenen influència en el 60% de la població enquestada, ben apreciable en les dones d’entre 25 i 45 anys, però, com diu, “aquestes influencers causen una impressió diferent segons el grup, i les més impressionables serien les trending boosters i les alpha 2.0”. Un altre resultat de la seva exhaustiva anàlisi és que la comunicació de les Sense Girls, per regla general, “ha de ser sincera, imparcial, sense veure’s influïda per les opinions de les marques, creïble i propera, com si fossin amigues, de tu a tu”. El públic no vol que se l’enganyi, i si detecta que una Sense Girl està fent publicitat encoberta, sense explicitar-ho, serà penalitzada per l’audiència, com assevera Marina Sánchez.

Quant a les marques, és interessant veure com “mentre les dones més adultes prefereixen Youtube com a canal, perquè aquí se’ls ofereixen més explicacions, els parlen, mentre que les joves ja en tenen prou amb el llenguatge purament visual d’Instagram”, Marina Sánchez vaticina que, en el futur, “les marques jugaran a associar-se clarament a una o unes poques Sense Girls”. Tanmateix, Marina Sánchez avisa que aquest fenomen ara tan punyent, amb una Patry Jordan que pot tenir 3 milions de seguidors a Youtube, podria quedar en no-res. “Jo els dono només dos o tres anys, si no canvien l’actual format. Crec que haurien de fer més nínxol, especialitzar-se més en determinades àrees, com fan algunes microbloguers”, afirma Marina Sánchez.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.