Societat

Identificats onze revolts tràgics per a les motos

Una de cada tres víctimes mortals a la carretera conduïa una motocicleta

Són revolts de radi obert, apa­rent­ment sense cap perill per a la segu­re­tat viària, però en onze d’aquests punts de la xarxa cata­lana s’han produït aquest any acci­dents mor­tals de moto­ris­tes que els experts atri­bu­ei­xen a una falta de perícia dels con­duc­tors de vehi­cles de dues rodes. Aquesta és una de les con­clu­si­ons de l’estudi deta­llat que el Ser­vei Català de Trànsit ha fet dels 28 acci­dents mor­tals de moto que s’han produït a Cata­lu­nya des de prin­ci­pis d’any, amb un balanç de 29 morts, un incre­ment sig­ni­fi­ca­tiu en relació amb el 2016, quan arri­bats a aquest punt de l’any hi havia 15 moto­ris­tes morts.

De l’estudi de les dades, la res­pon­sa­ble del ser­vei, Eugènia Domènech, va asse­gu­rar ahir que se’n desprèn que, en una part impor­tant del col·lec­tiu de moto­ris­tes, hi ha “una falta de tècnica en la fre­nada o en la manera de traçar la tra­jectòria” i va rei­vin­di­car la neces­si­tat de millo­rar-ho a través de la for­mació. Domènech també va expli­car que, d’acord amb Ter­ri­tori, es pro­ce­dirà a una millor senya­lit­zació d’aquests revolts. Una altra dada que ha sorprès els experts de trànsit és el fet que en deu dels acci­dents estu­di­ats els moto­ris­tes esta­ven sols i en el sinis­tre no va inter­ve­nir cap altre vehi­cle.

En l’incre­ment de la mor­ta­li­tat entre moto­ris­tes, hi intervé també el fet que la mobi­li­tat ha cres­cut aquest any un 4%, fins a un 5% els dies de festa, i que aquest any s’han regis­trat menys dies de pluja i, per tant, més sor­ti­des de moto­ris­tes.

Aposten per endurir l’accés al nou carnet

“Una cosa és treure’s el carnet de conduir i una altra és tenir capacitat per conduir una motocicleta.” La frase, pronunciada ahir pel nou conseller d’Interior, Joaquim Forn, resumeix les intencions de l’administració catalana, que participa en el projecte per repensar la nova llei de seguretat viària, juntament amb els responsables de trànsit de l’Estat i del País Basc. La proposta implicaria fer obligatori el pas del futur motorista per l’autoescola durant el procés de formació per treballar la tècnica de la conducció. Amb el sistema actual d’exàmens, els aspirants poden acudir per lliure a la convocatòria sense haver passat cap procés d’aprenentatge integral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.