Empreses

El guany d’assessorar via internet

Un mentor en gestió d’empreses esprem les xarxes per ampliar mercat

Amb la diversificació, el negoci de l’empresa augmenta un 20%

Fa poc menys de tres anys, Miquel Pino -mentor d’empresaris i conferenciant amb una assessoria de gestió empresarial a Banyoles des de fa 20 anys-, l’única xarxa social que feia servir en el seu mòbil era el WhatsApp. Ara té els accessos directes a totes les xarxes socials que us puguin venir al cap en segons: Facebook, Vimeo, Instagram, Linkedin, etcètera, en les quals hi participa d’una manera activa.

Aquestes han estat l’eina clau en la diversificació d’un negoci tan tradicional com el món de l’assessoria en la direcció d’empreses. “Quan vaig complir cinquanta anys em vaig trobar en una cruïlla: o continuar com fins ara o fer un salt més enllà aprofitant les noves tecnologies. I vaig optar per la segona via”, recorda Pino. Aleshores es va formar en tot el que ofereixen les xarxes socials, el videomàrqueting i l’escriptura persuasiva. D’aquests cursos intensius i intensos durant un parell d’anys va sorgir la idea de compartir els coneixements via internet i, com a conseqüència, la diversificació del seu negoci de l’assessoria cap al món en línia. “En la meva feina de mentor recomano als empresaris que s’adaptin als nous temps, i va arribar el meu torn per reconvertir-me.” D’aquesta reflexió vital neix Tallerdeempresa.com, un web des d’on comparteix formació i informació per a la gestió i direcció d’empreses.

A través d’aquest web ofereix infoproductes específics per a empreses orientats a les pimes, o es poden adquirir guies pràctiques de com calcular el cost del teu producte o el cost del teu servei, per exemple.

A més ha creat una línia de serveis prèmium en la qual el mateix Miquel Pino fa assessorament directe via internet. “Com faig al meu despatx de Banyoles, els ajudo a solucionar els problemes de l’empresari per noves vies. És cert que no té el contacte personal que un servei off line, però he après a connectar i generar confiança també via Skype”, assegura.

Al darrere d’aquesta diversificació hi ha un retorn a l’empresa. Miquel Pino obre així mercat al qual no accedia des del negoci tradicional d’un despatx. “D’aquesta manera ens obrim a un univers empresarial global que m’ha permès ampliar el territori d’acció, puc treballar per a clients d’arreu de l’Estat, i espero fer-ho a mitjà termini en altres països”, diu Pino.

Aquesta aposta pel negoci per internet ha generat així un increment de la seva facturació entre un 15 i un 20% i el fundador de la firma calcula que en un parell d’anys s’incrementi un 50%. Així mateix, en dos anys, aspira a generar un 20% del seu volum de negoci del mercat en línia.

La feina de Miquel Pino consisteix a ajudar les pimes a millorar la gestió i accelerar el procés d’aconseguir els seus objectius d’una manera ordenada i planificada i va més enllà d’un tema de números. “La informació ben controlada i ordenada permet rebaixar l’estrès a què se sotmet l’empresari”, defensa. De fet ofereix un mètode que ha traspassat a un llibre digital, on combina els dos objectius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.