Dermofarm estudia obrir noves filials a Europa
El grup dedicat a la dermocosmètica vol augmentar les seves vendes a l’exterior un 10%
Dermofarm, l’empresa dermocosmètica amb marques com Sensilis o Rilastil-Cum Laude, té prevista l’obertura de noves filials a Europa. Així ho ha avançat el director comercial i de màrqueting, Josep Maria Fola, qui apunta França o Polònia com a dues de les destinacions que tindrien més opcions per a la companyia de Rubí (Vallès Occidental).
L’estratègia de Dermofarm és augmentar el pes internacional de la firma amb la fita de vendre a fora un 25% del total de la seva facturació. Actualment el negoci internacional suposa un 15%. La companyia, propietat del grup farmacèutic italià Ganassini, vol aconseguir aquest increment de negoci a l’exterior en un període màxim de 5 anys.
Dermofarm, que distribueix a l’Estat espanyol a través del canal farmàcia, preveu obrir les noves delegacions en els mercats que tinguin un model de farmàcies similar al d’aquí, que casualment es dona sobretot en l’arc mediterrani. En els darrers cinc anys, de fet, han implantat filials a Portugal i Alemanya. “El bon funcionament de les noves delegacions ens anima a seguir en aquesta línia”, diu Fola.
Paral·lelament, per implementar-se en d’altres mercats han planejat incrementar d’un 50% els acords amb nous distribuïdors. Recentment han fet servir aquesta segona via obrint camí a destinacions com la Xina, Aràbia Saudita, Mèxic i Noruega. “Allà on trobem un distribuïdor que conegui bé el mercat, volem arribar a acords a llarg termini per desenvolupar les nostres marques en canals de distribució diferents”, explica.
Per donar ales a aquestes aspiracions d’internacionalització fa tres anys el grup va invertir 7 milions d’euros per automatitzar i ampliar el centre logístic de la companyia a la fàbrica de Rubí. Amb la inversió van concentrar l’activitat logística en un únic magatzem que abans tenien distribuït en diferents centres. “Ha estat la inversió més alta que ha realitzat el grup Ganassini els darrers anys, amb l’objectiu de convertir Rubí en el centre de distribució internacional a mitjà termini”, expliquen des de la companyia.
Des del punt de vista industrial, Dermofarm ha adaptat la seva planta de producció per a ampliar la gamma de productes, “cada vegada tenim més capacitat per diversificar la nostra producció, que exigeix més varietat de productes i de presentacions, que ens obliga a ser més flexibles industrialment”, diu Fola. El cert és que el mercat demana cada vegada més varietat i tenir lots de producció més reduïts i amb presentacions diferents.
Fola avança que la voluntat de la companyia és aconseguir un creixement del 3% per als pròxims exercicis, que estarà basat tant en el creixement orgànic com per adquisicions. De fet, el grup està estudiant la possible compra d’altres marques per ampliar quota de mercat. “No hi ha res tancat i pot ser que acabi quedant en res, ja que és una pràctica habitual en la companyia estudiar a l’any tres opcions de compra de marques. Estem oberts a propostes tant a l’exterior com a Espanya”, diu Fola.
De fet, els darrers anys han adquirit una marca francesa i una altra d’italiana mitjançant finançament propi.
La companyia, que va néixer fa 40 anys com a laboratori farmacèutic especialitzat en productes per a la pell, ha mantingut l’herència del sector amb un elevat sistema de control de procés de producció. Van ser una de les primeres indústries a aplicar el software de gestió empresarial SAP i és considerada una de les firmes de dermocosmètica que més han apostat per la tecnologia.
Ara com ara dedica al voltant del 3% de la seva facturació a recerca i desenvolupament (R+D) i el seu departament de control de qualitat i recerca que té a Rubí s’assembla molt a una firma farmacèutica.
Dermofarm ocupa un total de 270 persones, la major part d’elles a la seu de Rubí, en les àrees de producció, R+D i administració. La resta de la plantilla són part de la xarxa comercial repartida arreu de l’Estat.
DERMOFARM
Invertir en marca
Sensilis celebra enguany 25 anys de vida. I per celebrar-ho la companyia ha contractat l’actriu Paz Vega perquè es converteixi en el que es coneix al món del màrqueting com a ambaixadora de la marca. A finals del mes d’octubre la companyia, poc donada a fer esdeveniments d’aquest estil, va organitzar una visita a l’empresa per celebrar l’aniversari. La inversió en màrqueting i en posicionament de marca es converteix en una estratègia clau per ocupar un espai en un sector amb una competència ferotge.