Optimus tindrà nou magatzem a l’octubre a Parets del Vallès
La cadena de ferreteria i bricolatge preveu passar dels 300 centres als 417 enguany, amb 50 de nous a Catalunya
La cadena de ferreteria i bricolatge Optimus, integrada per les cooperatives QFPlus (Catalunya), Cofedas (Astúries), Coinfer (València), Coanfe (Andalusia) i Synergas (País Basc), està immersa en un procés d’expansió i de reorganització de la gestió empresarial. La previsió és que aquest 2018 les cinc cooperatives que tenen Optimus com a marca paraigua passin de 300 a 417 establiments, i ja a més llarg termini, el 2022, la idea seria arribar als 890 punts de venda i 190 milions d’euros en compres.
Catalunya serà una de les zones on més creixerà. Dels 300 establiments amb què es va tancar l’exercici del 2017, 180 punts de venda són a Catalunya, i a més la previsió és créixer amb 50 botigues més. Tot plegat implica reorganitzar l’estructura. Per això a “l’octubre ja s’obrirà un nou magatzem a Parets del Vallès amb una superfície de 15.000 metres quadrats i una capacitat per poder incrementar considerablement el nombre de referències“, explica Juan Luque, director de gestió d’Optimus. Aquesta operació, que suposarà el tancament de les altres dues plataformes que tenia QFPlus a Catalunya, podria representar una inversió propera als 8 milions d’euros.
L’empresa, que es troba en un procés de reorganització interna, ja ha fixat que a partir de l’1 de gener de l’any vinent les cinc cooperatives hauran de decidir quina estructura, responsabilitat i definició de funcions de gestió farà cada una. “Es tracta de triar l’equip humà adequat per no perdre el temps en la presa de decisions assembleàries”, assegura Juan Luque. I recorda que enguany hi ha molta feina per poder seguir el pla de creixement marcat, que serà, bàsicament, l’obertura de 117 nous establiments en diversos lloc de l’Estat.
Una altra assignatura pendent per al responsable d’Optimus és tenir presència a la zona central de l’Estat. Ara ja s’està treballant en la fórmula idònia. “La idea és que durant el 2019 es pugui construir una plataforma a la zona del centre i, un cop feta, anar obrint botigues”, explica Luque, que hi afegeix que per a aquesta cadena “la proximitat per al client ha de ser el més important”.
Des de la creació d’Optimus, el 2015, ja s’havien invertit fins a finals del 2017 més d’1,8 milions d’euros.
Una altra de les novetats de l’empresa és l’aposta per la digitalització. Es vol potenciar la venda per internet, tot i que “la columna vertebral d’Optimus són les botigues físiques”, remarca el responsable de gestió de les cooperatives ferreteres.
Amb un assortiment de 25.000 referències, la venda en línia d’Optimus ofereix productes d’un ampli ventall de segments, com ara jardineria, pintura, drogueria, decoració, ferreteria, il·luminació, maquinària i fins i tot petits electrodomèstics. L’objectiu de la marca és arribar al 2020 amb 300.000 referències de compra en total, entre els productes que formen part dels catàlegs bàsics com també les recomanacions.