Bizbarcelona ajuda les empreses en la seva obligada transformació tecnològica
auge. El saló, que es farà els dies 30 i 31 de maig, va adreçat a la pime i l’emprenedoria
Bizbarcelona by Barcelona Activa, que se celebra els dies 30 i 31 de maig als palaus 1 i 2 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, té com a gran eix transversal de la seva vuitena edició la transformació de l’ecosistema empresarial. Així, el programa de l’edició d’enguany s’adapta a les persones emprenedores i les empreses per tal d’aprofundir en l’impacte de la transformació tecnològica, social, econòmica i empresarial, i mostrar, també, noves tendències que poden inspirar negocis.
Sota el lema Suma’t a la transformació dels negocis, la nova edició de Bizbarcelona “convida els nous emprenedors i el teixit de les pimes de la ciutat a sumar-se a les transformacions en els àmbits tecnològic, social, amb especial atenció a la sostenibilitat, i de gestió empresarial, reforçant les opcions d’economia social”, en paraules d’Agustí Colom, regidor d’Empresa i Turisme de l’Ajuntament de Barcelona i president del saló.
En aquesta mateixa línia, el director de Bizbarcelona, Aleix Planas, considera que “la transformació digital és un canvi de paradigma que ha vingut per quedar-se i des de Bizbarcelona volem ajudar els nous emprenedors i el teixit empresarial a adaptar-s’hi per aprofitar les enormes oportunitats que ofereix”.
La vuitena edició de Bizbarcelona estructurarà els seus continguts i activitats al voltant de quatre blocs temàtics: transformació tecnològica, transformació econòmica i empresarial, transformació social i The Next, amb la presència de ponents que oferiran xerrades inspiradores.
A l’eix de la transformació tecnològica s’hi analitzaran solucions de comerç electrònic, logística i distribució, eines de màrqueting digital i xarxes socials, així com les principals tendències en negocis digitals, Big Data i IOT. Al bloc de transformació econòmica i empresarial, hi haurà eines per a gestió empresarial, assessorament integral, la Sala de Finançament i l’espai Bizexporta, dedicat a la internacionalització amb un programa de conferències i d’assessorament per arribar als mercats exteriors.
El bloc de la transformació social abordarà els canvis socials i l’aposta per la sostenibilitat com a motors transformadors, així com les possibilitats d’emprendre en l’economia social i sostenible.
Per últim, l’espai The Next, és l’àrea que presentarà les noves tendències en l’àmbit social, econòmic, tecnològic i empresarial i on es podrà trobar la inspiració per emprendre en les paraules d’alguns dels experts més destacats en el món de la transformació dels negocis com, per exemple, Josep Maria Mainat, integrant de La Trinca i productor de televisió, en la seva nova faceta de divulgador científic; l’emprenedor basc Eneko Knorr, fundador d’una de les primeres empreses d’allotjament web i creador, entre altres iniciatives, del primer fons a Espanya per invertir en bitcoins; o l’entrenador argentí de pàdel Miguel Sciorilli, un dels més reconeguts del món, entre d’altres.
L’oferta de Bizbarcelona es completa amb una nova convocatòria de Bizfranquicias, un espai per donar a conèixer les possibilitats que dona aquesta activitat en què Catalunya representa el 30% del volum total dels establiments de franquícies a tot Espanya.
Biz Digital Experience by Sportmas, la gran novetat
En la seva aposta per donar suport a la transformació digital dels negocis, Bizbarcelona by Barcelona Activa presenta, com a gran novetat d’enguany, l’àrea Biz Digital Experience by Sportmas, un espai disruptiu on el visitant podrà comprovar com és l’experiència de la compra en un comerç digitalitzat.
Amb aquesta àrea, Bizbarcelona vol posar a l’abast de tots els visitants i de les empreses una botiga que disposi de tots els elements d’última generació que connecten la botiga física amb el món on line i que permeten a les empreses del sector retail incrementar les seves vendes i millorar la seva eficiència econòmica. Noves tecnologies com la RFID que permet, a través de xips, obtenir informació de manera remota dels productes mitjançant un senyal de ràdio, o els screen mirrors, veritables miralls interactius que permeten canviar de talla, suggerir peces o fer una venda creuada des de l’emprovador, transformaran, entre d’altres gadgets, el comerç com el coneixem en l’actualitat.