Vendre pis sense comissions
La plataforma tecnològica Housfy revoluciona el sector immobiliari amb rebaixes de costos per als propietaris
Sembla que l’activitat immobiliària recupera pistonada, i això pot donar peu a iniciatives que poden transformar profundament el negoci, com la de Housfy, plataforma tecnològica de compravenda d’habitatges que ja s’ha col·locat entre els les vint immobiliàries més actives de Barcelona, amb una ràtio de dos immobles venuts al dia, en un model en què al venedor d’un pis li estalvien fins a 12.000 euros en comissions.
Amb una plantilla de 25 persones i unes previsions de volum de facturació per a enguany de 2,4 milions d’euros, no sembla forassenyat pensar que per a aquesta proptech es puguin complir les previsions del director de la companyia, Albert Bosch: “Voldríem estar a curt termini en el top 10 de les agències immobiliàries espanyoles i vendre al mes entre 100 i 200 habitatges.”
Propietari proactiu.
Amb el petit promotor.
Així mateix, “per a empreses, sovint individuals, que es dediquen només a comprar i vendre, amb aquesta línia es poden estalviar les comissions per transacció que els cobren les agències”. Una segona línia, que encara s’està ajustant, consistirà a “oferir eines útils a les agències immobiliàries tradicionals”. D’aquesta manera, Housfy vol mostrar a les empreses del sector que la transformació és inexcusable i que aquesta passa per l’ús intel·ligent de la tecnologia.
Pel que fa als plans d’expansió, si bé ara l’activitat de Housfy es concentra a Barcelona i la seva àrea metropolitana i a la comunitat de Madrid, i obrint mercat ja a València, la intenció a curt termini “és ocupar les principals ciutats espanyoles i veure en el futur si és possible establir-nos en una ciutat estrangera”.
Visibles a la tv.
Mercat molt atomitzat
El cert és que Housfy irromp al negoci immobiliari a Barcelona en un moment en què la competència és més aferrissada que mai, amb una gran munió d’agències maldant per aconseguir una part del pastís, ara que el mercat recupera embranzida, amb preus que guanyen un 10% d’un any a l’altre i que ja estan als nivells del 2008. Com explica Albert Bosch, “a Barcelona l’any passat es van vendre entre 20.000 i 25.000 pisos, i hi ha 2.500 agències a la ciutat, així que toquen a 10 pisos per agència.” No és estrany, doncs, que ens trobem amb petites agències d’un o dos empleats, que “possiblement estan obligats a cobrar aquestes comissions tan altes als seus clients, perquè si no és així, el negoci no és rendible”.