Grup Montaner preveu facturar 100 milions d’euros el 2020
El ‘holding’ d’empreses de recursos humans ha obert 21 oficines en els darrers exercicis i aspira a inaugurar-ne 5 més en mig any Els ha funcionat l’especialització en certs sectors
Grup Montaner, un holding d’empreses dedicat als recursos humans, preveu multiplicar el seu negoci i assolir una facturació de 100 milions d’euros el 2020. Així ho ha avançat el director general del grup familiar, Joan Montaner.
El propietari creu que la companyia està preparada per assolir un impuls en el negoci gràcies a l’obertura de noves oficines. -En els darrers dos anys n’ha reforçat 21 i en preveu obrir-ne 5 més el que queda d’any. “La proximitat és el nostre valor i necessitem tenir presència al territori on treballem”, diu Joan Montaner. També hi serà determinant per al creixement del grup l’especialització en nous sectors, com l’hosteleria.
El grup disposa de tres línies de negoci, cada una amb marca pròpia: Montaner y Asociados, dedicada a la consultoria i headhunting; Quality, centrada en el treball temporal, i TQ Serveis, orientada a l’externalització, el que es coneix popularment com empreses multiserveis.
El vent bufa al seu favor, el grup familiar va tancar el 2017 amb un resultat de 54 milions d’euros de facturació, cosa que suposa un creixement del 30% respecte al 2016. Ara bé, si es té en compte la facturació agrupada, és a dir incloent les vendes interempreses la xifra ascendeix a 62 milions. Montaner atribueix els bons resultats a la recuperació econòmica i al fort impuls del sector d’externalització. “Ens ha donat una embranzida, per això esperem que es reguli aviat”, diu Montaner.
Aquest moment dolç i expansiu que passa el grup ha suposat un alè després dels foscos anys de la crisi. De fet, l’any 2008 va sacsejar fort el grup, quan van arribar a reduir el seu volum de negoci un 50% d’un exercici a l’altre.
Montaner recorda que per fer front a l’etapa de vaques magres van fer una reestructuració del grup. Es van tancar moltes oficines, i es va reubicar el personal amb teletreball “Vam optar pel reagrupament de treballadors en les oficines que van resistir amb la finalitat de mantenir la plantilla i la salut financera”, diu.
Una altra de les accions del grup per fer front a la crisi i de la qual avui segueixen recollint fruits va ser l’especialització en el sector agrari a València, que posteriorment es va anar estenent cap a Múrcia i Andalusia. “Hem aconseguit contribuir a la regularització d’un sector com el de la taronja o el caqui de València que fins al 2012 funcionava de manera molt precària al marge de la llei”, explica el director general. A les oficines de València, Múrcia, Sevilla, Huelva, Màlaga, Jerez de la Frontera el pes de l’àrea agrària és superior a la resta.
L’origen de la companyia es remunta a 45 anys enrere, quan els pares de Joan Montaner, Ramón Montaner i Pilar Soldevila, van engegar Montaner Asociados, una firma de selecció i headhunting. Vint-i-un anys després Joan Montaner, va crear una firma de treball temporal, que avui representa el 60% de la facturació del grup (el 38% restant provés de l’externalització i el 2% del headhunting).
El grup té presència en 25 ciutats de l’Estat espanyol, i en una de França i una altra d’Andorra, a excepció dels negocis d’outsourcing que només són a Catalunya.
GRUP MONTANER
El valor de la integració
Des dels seus orígens, el grup ha manifestat una aposta per la integració cultural i social. Justament quan la crisi colpejava més fort, van crear un centre de manipulat d’integració de treballadors amb discapacitat física a la localitat de Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental) que dona feina a una dotzena de treballadors amb un 33% de discapacitat física.