Empreses

ByHours vol entrar als EUA i estar a les grans ciutats del món

La plataforma de reserves d’habitacions d’hotel per hores preveu obtenir 10 milions a final d’any

ByHours, la plataforma de reserves d’habitacions d’hotel per hores, preveu tancar a final d’any una fase de finançament en què espera aconseguir 10 milions d’euros. Fins ara n’ha aixecat 7,2 milions. Amb aquests recursos, l’empresa emergent catalana liderada per Guillermo Gaspart i Christian Rodríguez preveu entrar al mercat dels EUA i consolidar-se a les principals ciutats mundials, amb especial èmfasi a Europa i més concretament a Alemanya.

“Si entrem als EUA ho farem bé, amb recursos, perquè és un mercat difícil”, explica Guillermo Gaspart, cofundador i CEO de l’empresa. I hi afegeix: “Si obtenim els 10 milions d’euros reforçarem també les principals ciutats europees.”

La plataforma de reserves d’habitacions nascuda el 2012 ofereix pacs de 3, 6 i 12 hores. La primera fase de creixement va ser posar en marxa el mercat català. Més tard, van venir Madrid i altres ciutats importants de l’Estat. Sempre són hotels de 3, 4 i 5 estrelles. Però la gran expansió va venir el 2016 i el 2017, quan es van començar a buscar hotels de les principals ciutats del Vell Continent. Al novembre l’empresa va començar a establir contractes amb el mercat llatinoamericà, on ara ja treballa amb més de 650 hotels de les principals ciutats de l’Argentina, Colòmbia, l’Equador i Xile. Actualment la firma, que dona feina a una quarantena de professionals, tots a Barcelona, ha signat contractes amb més de tres mil hotels de manera directa i també amb grans cadenes hoteleres de diversos continents, també l’Orient Mitjà. “Som una empresa ambiciosa i volem que els nostres clients puguin gaudir d’habitacions per hores a les principals ciutats del món”, assegura Guillermo Gaspart. “Els pacs més reservats són els de 3 i 6 hores, perquè són els que marquen més diferències en els preus per una habitació per un dia”, diu el CEO de la firma.

L’empresa emergent, ubicada a l’edifici Pier 01 de Barcelona, preveu un segon trimestre molt intents. Per una banda, entre setembre i octubre, s’iniciarà una gran campanya de màrqueting als principals països europeus, com ara Espanya, Itàlia i el Regne Unit, però el focus es posarà en gran mesura a Alemanya, el segon mercat de l’empresa. També s’assistirà a la recta final de la fase de finançament, que preveuen que “es conclogui el 31 de desembre”. ByHours preveu arribar aquest any a una facturació de 6 milions, el doble de la del darrer exercici.

El client potencial de ByHours és la persona de negocis: “Per això busquem hotels propers als aeroports o a les estacions de tren.” Poder disposar unes hores d’un hotel és ideal per descansar una estona i preparar-se per a una reunió amb directius d’empresa. El cofundador de la firma també explica que sovint aquestes habitacions són utilitzades per famílies amb nens, per descansar abans d’assistir a un partit de futbol o bé a una altra activitat d’oci.

Segons Gaspart, aquesta plataforma suposa pers als hotelers la possibilitat d’obtenir un “ingrés complementari”, ja que “optimitza” les habitacions”.

BYHOURS

Facturació
3,1 M€
Treballadors
40
Any de fundació
2012
En només cinc anys i mig l’empresa catalana preveu facturar 6 milions d’euros i ser present a les principals ciutats del món. Els dos socis fundadors sumen sinergies. Guillermo Gaspart provenia del sector hoteler i Christian Rodríguez coneix molt bé les firmes tecnològiques.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.