Empreses

L’agència creativa Rosàs estrena oficina a Madrid

La firma de publicitat barcelonina creu que tenir seu a la capital espanyola obre portes El mercat internacional suposa el 40% del negoci

El 40% del negoci prové de campanyes o de clients internacionals

L’agència creativa de publicitat Rosàs obrirà oficina a Madrid per situar-se a prop dels grans clients. Ara com ara, prop del 70% del mercat de la publicitat a l’Estat espanyol és a Madrid, on es concentren gran part dels anunciants, de les xarxes i de les agències multinacionals. “La ubicació física avui ja no hauria de ser un obstacle, però necessitem cridar l’atenció dels grans, i estar a prop és, sens dubte, un avantatge. Ser allà ens permet oferir més servei als clients que ja tenim i obrir-nos a nous”, explica Jordi Rosàs, director general i fundador de l’agència.

L’oficina fa uns mesos que havia d’estar activa, però un problema al despatx escollit va obligar a Rosàs a reiniciar la farragosa tasca de recerca de local.

La firma, que reconeix que té a l’Estat espanyol el seu mercat natural, té un percentatge de facturació internacional que acarona el 40%. Tot i que hi ha hagut exercicis que el 70% dels ingressos venien de l’estranger.

Jordi Rosàs, que prové d’una família de comerciants, explica que al principi li va costar acostumar-se a les fortes fluctuacions del sector de la publicitat. Tot i això, han aconseguit mantenir una estabilitat com a empresa, fins i tot en els anys més complicats de la crisi.

El 2018 calculen tancar-lo amb un marge brut de 3 milions d’euros i un equip de 35 persones. “Volem seguir mantenint una evolució estable, com hem fet durant tota la nostra història”, diu Rosàs. De fet, revela que mantenen una rendibilitat del 15% respecte al marge brut.

Independent.
La companyia nascuda a Barcelona l’any 2003 és una de les agències creatives independents amb més dimensió de l’Estat. Estar present en el sector de la publicitat, mantenint la seva autonomia, no és una tasca fàcil. El sector està compost per poques agències internacionals, que copen la major part del pastís publicitari al davant d’un univers de petites agències creatives. “Competir amb els gegants amb unes dimensions reduïdes té punts febles, però també en té forts”, explica Rosàs. De fet, en un moment en què la rendibilitat de la publicitat, de la mateixa manera que en molts altres sectors, ha baixat en picat, disposar d’una estructura més petita els permet ser més flexibles. “Nosaltres hem guanyat molt pocs concursos internacionals, però, en canvi, hem rebut moltes assignacions directes perquè hem estat capaços de demostrar que aportem valor tangible a la marca”, explica el director general.

Rosàs ha fet anuncis com els films Mediterràniament de la cervesera Estrella Damm, i també per a Seagreams Gin, Alma de l’Obra Social La Caixa, Decathlon i la dels pebrots de Nike, entre moltes altres que resten en l’imaginari recent del món de la publicitat.

L’agència va néixer fa quinze anys per l’impuls de Jordi Rosàs i l’aleshores director creatiu, Oriol Villar. VillaRosàs, aleshores, va rutllar per sobre de les expectatives, però no tot ha estat plàcid. Justament l’any 2012, com més dura era la crisi, Oriol Villar va sortir de l’agència i es va endur el client Estrella Damm, que suposava quasi la meitat del volum de negoci.

Rosàs explica que mesos després van aconseguir nous clients que van permetre esquivar el sotrac que la separació entre els socis havia generat a l’agència de publicitat.

ROSÀS

marge brut
3 M€
Treballadors
30
Any de fundació
2003
El sector de les agències de publicitat es troba en un moment de redefinició. D’una banda, per la baixada de la rendibilitat i, per si no fos suficient, de l’altra, per l’entrada de les tecnològiques. Les grans firmes trontollen i les grans consultores mostren interès per absorbir-les.
nova inclusió

Dels creadors de l’anunci d’Estrella arriba El Almendro

L’espot de l’abraçada del fill que torna a casa per Nadal dels torrons El Almendro és un dels que marca el període nadalenc per a la gran majoria de nosaltres. Enguany, aquest anunci, carregat de nostàlgia, portarà la marca de l’agència de publicitat catalana Rosàs. “L’abraçada es manté i la música, també, perquè no volíem trencar amb tota la trajectòria històrica que té l’anunci, però sí que té elements més nous”, explica el director general.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.