Focus

Espigolar el talent emergent

El Pitching Audiovisual fa projectes renovadors de professionals novells

22 projectes van ser presentats a les productores més importants

Hi ha coin­cidència gene­ral que en l’audi­o­vi­sual el talent no és pas escàs. De fet, una de les vies de super­vivència i impuls del sec­tor, com afir­men tots aquells que es dedi­quen a la pros­pec­tiva, és poten­ciar l’expe­ri­men­tació, pro­duir en nous con­tin­guts i for­mats, perquè el país es pugui situar entre els que des­ta­quen pel seu poder d’inno­vació.

Per con­rear el talent hi ha esde­ve­ni­ments com ara el Pitc­hing Audi­o­vi­sual, que orga­nitza el Clúster Audi­o­vi­sual, i que ser­veix perquè els agents més des­ta­cats de l’audi­o­vi­sual puguin espi­go­lar entre tot un seguit de pro­pos­tes ori­gi­nals, con­ce­bu­des per pro­fes­si­o­nals debu­tants, les que puguin arri­bar final­ment al gran públic. És l’acti­vi­tat cen­tral de la Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual, que orga­nitza periòdica­ment el Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya.

Dis­rup­tius.

En el Pitc­hing Audi­o­vi­sual, s’hi pre­sen­ten els pro­jec­tes orga­nit­zats en qua­tre cate­go­ries: ficció, no-ficció, for­mats de tele­visió i noves fines­tres. És en aquesta cate­go­ria en què es poden fer grans tro­ba­lles de pro­jec­tes dis­rup­tius. En la dar­rera edició, cele­brada el novem­bre de l’any pas­sat, s’hi van poder con­tem­plar una infoins­tal·lació interac­tiva per a un museu que trans­porta el visi­tant a viure la situ­ació bèl·lica a Síria, un fas­hion film seriat, un vide­o­joc de simu­lació amb ele­ments d’aven­tura gràfica i inves­ti­gació, una pla­ta­forma per publi­car còmics tot evi­tant el procés edi­to­rial i un pla­ta­forma per emma­gat­ze­mar cor­res­pondència digi­tal.

En la pas­sada edició, el Pitc­hing Audi­o­vi­sual va ser­vir per con­nec­tar 22 pro­jec­tes de talent emer­gent amb la indústria audi­o­vi­sual cata­lana. Gai­rebé una qua­ran­tena d’estu­di­ants de diver­ses uni­ver­si­tats van pre­sen­tar en for­mat pitch (pre­sen­tació ver­bal con­cisa) els seus pro­jec­tes a pro­duc­to­res com ara Gest­mu­sic, Bru­tal Media, Dia­go­nal TV, Fil­max, Grup Lavi­nia, Mino­ria Abso­luta i Pla­neta, entre d’altres. Val a dir que dels pro­jec­tes pre­sen­tats en les tres edi­ci­ons ante­ri­ors, un 35% es troba en fase de desen­vo­lu­pa­ment i un 15% s’ha fina­lit­zat. Cal fer avi­nent que en la seva dar­rera edició, el Pitc­hing va rebre una sei­xan­tena de pro­jec­tes, el tri­ple que en l’edició de fa dos anys, dada que con­firma com aquesta gran tro­bada pro­fes­si­o­nal està gua­nyant importància per fer aflo­rar les pro­pos­tes reno­va­do­res dels pro­fes­si­o­nals novells.

La dar­rera gran fita del Pitc­hing Audi­o­vi­sual ha estat Les de l’hoquei, una ficció que TV3 estre­narà a finals d’aquest mes i que és el resul­tats del tre­ball de final de grau de qua­tre estu­di­ants de comu­ni­cació audi­o­vi­sual de la Uni­ver­si­tat Pom­peu Fabra: Laura Aze­mar, Natàlia Boa­das, Marta Vivet i Ona Anglada. La nova sèrie, que té l’ambiciós objec­tiu de repli­car l’èxit asso­lit per Merlí, gira al vol­tant d’un equip d’hoquei patins femení i cobeja acos­tar-se al públic ado­les­cent a través de l’esport. La sèrie, diri­gida per Kiko Ruiz Cla­ve­rol i Patri­cia Font, és una pro­ducció de TV3, en col·labo­ració amb Bru­tal Media.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.