Infaimon preveu facturar 70 milions d’euros en cinc anys
La firma, dedicada a proveir i desenvolupar solucions en visió artificial, augmentarà un 40% les vendes Un robot que han desenvolupat a Barcelona farà de propulsor de l’empresa
Infaimon, una firma amb seu al barri de Sarrià de Barcelona i destinada a la distribució i disseny de solucions de visió artificial espera incrementar en un 40% les vendes en els propers cinc anys. Les expectatives de creixement estan basades en la comercialització d’un robot amb visió artificial dissenyat i desenvolupat per la firma catalana, que amb el nom d’InPicker mou i distribueix elements emmagatzemats desordenadament. L’aparell pot transportar des de peces petites fins a peces de grans dimensions, de manera que afavoreix l’automatització en els processos industrials. Tot i que sembla simple, es tracta d’un dels pocs productes, si no és l’únic, amb aquesta particularitat, i ha despertat una elevada expectativa en el mercat.
Infaimon va començar a comercialitzar el seu robot l’any passat en quatre mercats on tenen oficines pròpies, i a partir del 2020 planegen la seva venda arreu del món a través de distribuïdors especialitzats. L’empresa espera que en cinc anys representi el 50% de la seva facturació.
Fa sis anys, la companyia que aleshores es dedicava exclusivament a la distribució de solucions de visió artificial de tercers, va obrir un departament d’R+D per tenir la seva cartera pròpia de productes. Des d’aleshores, dedica entre un 15% i un 20% de la seva facturació a R+D, i només en el robot InPicker ha invertit 1 milió d’euros.
Des del departament d’R+D ja tenen en marxa tres projectes de recerca més, un dels quals subvencionat pel CDTI. “Vam anar creixement com a empresa i quan vam voler fer un salt quantitatiu en el mercat global vam entendre que ens calia un producte fet a casa per poder ser més competitius”, explica Salvador Giró, soci fundador de la firma i actual director general.
Ara com ara, Infaimon està considerada una de les cinc millors companyies del món en visió artificial, disposa del segell d’excel·lència europea i està certificada com a pime innovadora a l’Estat espanyol.
Des dels inicis i com a convenciment del fundador, la companyia ha tingut una visió internacional. De fet, l’any 2003, es van estrenar en el mercat estranger amb Portugal, quatre anys després van obrir filial a Mèxic i el 2012, al Brasil. Giró avança que per al 2020 es volen implantar al Marroc. “Es tracta d’un país des del qual volem entrar a Àfrica, on hi ha moltes inversions del sector automobilístic”, diu. Els seus plans no acaben en el Magreb,aspiren a seguir obrint oficines en els mercats més atractius per a guanyar diemnsió. De fet, Giró explica que el pla de creixement de la companyia té una de les potes en la internacionalització, a més a més de l’R+D,i l’automatització.
Origens.
INFAIMON
El valor d’una imatge
La visió artificial es basa a captar imatges i a partir d’aquestes analitzar les dades extretes i aplicar-les en diversos camps. La tecnologia va començar sent exclusiva del món de la ciència i s’ha anat estenent de manera transversal cap a altres camps, com el dels esports –amb el BAR–, el de la multimèdia, el del transport i el de l’automòbil autònom, que funciona en visió artificial.