Gran angular

El repte de fer escalar les empreses que són més joves

Només una de cada dotze start-ups sobre­vi­uen, les altres onze moren entre els tres i els cinc anys després d’haver-se posat en marxa. Així ho revela el dar­rer estudi de la con­sul­tora inter­na­ci­o­nal Star­tup Genome, que cada any fa una anàlisi de l’eco­no­sis­tema empre­ne­dor arreu el món.

La mateixa con­sul­tora ana­litza els motius pels que fra­cas­sen les start-ups, i con­firma que la base d’un negoci exitós és tenir un bon pro­ducte i un mer­cat de dimen­si­ons impor­tants per comer­ci­a­lit­zar el pro­ducte. “L’start-up ha de tenir la capa­ci­tat d’esca­lar”, diu l’informe.

Així que per sobre­viure a aquest estrall, una de les claus és fer créixer el negoci i con­so­li­dar-lo per no només ser-hi, sinó també fer-ho amb èxit en el mer­cat. Ara bé, quan es tracta de crei­xe­ment, cada empresa té un camí únic. “Part del repte per deter­mi­nar com de ràpid ha de créixer una nova empresa és saber en quin camí es troba i com pot com­pe­tir amb la resta de fir­mes”, expli­quen els experts.

Jus­ta­ment, l’edició d’enguany de la fira Biz­bar­ce­lona, ha cen­trat un dels seus tres eixos en el crei­xe­ment. Així que el cer­ta­men orga­nitza acti­vi­tats amb un tarannà molt pràctic per aju­dar les pimes a impul­sar la seva acti­vi­tat.

En el bloc dedi­cat al crei­xe­ment empre­sa­rial, es fa un apar­tat espe­cial dels temes rela­ci­o­nats amb el finançament. La fira mos­trarà com a més de les eines més tra­di­ci­o­nals, en els dar­rers anys s’han ampliat les opci­ons per poder cap­tar capi­tal. Els experts reco­ma­nen, de fet, fer paquets de finançament de diver­sos estils per tenir més garan­ties d’èxit.

Un altre dels pilars del crei­xe­ment en una empresa és l’ober­tura a mer­cats inter­na­ci­o­nals, per això mateix, des de Biz­bar­ce­lona s’han pre­pa­rat ses­si­ons pràcti­ques com la de l’ICEX, “Dis­seny d’una estratègia inter­na­ci­o­nal d’èxit”; la del CESCE, “Inter­na­ci­o­na­lit­zar-se. Sí, però de forma sol­vent” i la de la firma SE ESE UNO, “La decisió més cru­cial: el teu mer­cat objec­tiu”.

Paral·lela­ment, el talent es con­ver­teix en el punt cru­cial per fer rea­li­tat aques­tes aspi­ra­ci­ons d’esca­la­bi­li­tat del negoci, així que l’start-up ha de ser cons­ci­ent que cal inci­dir en els valors i la cul­tura empre­sa­rial per tenir més garan­ties en la incor­po­ració i retenció del talent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.