Gran angular

El repte de fer escalar les empreses que són més joves

Només una de cada dotze start-ups sobreviuen, les altres onze moren entre els tres i els cinc anys després d’haver-se posat en marxa. Així ho revela el darrer estudi de la consultora internacional Startup Genome, que cada any fa una anàlisi de l’econosistema emprenedor arreu el món.

La mateixa consultora analitza els motius pels que fracassen les start-ups, i confirma que la base d’un negoci exitós és tenir un bon producte i un mercat de dimensions importants per comercialitzar el producte. “L’start-up ha de tenir la capacitat d’escalar”, diu l’informe.

Així que per sobreviure a aquest estrall, una de les claus és fer créixer el negoci i consolidar-lo per no només ser-hi, sinó també fer-ho amb èxit en el mercat. Ara bé, quan es tracta de creixement, cada empresa té un camí únic. “Part del repte per determinar com de ràpid ha de créixer una nova empresa és saber en quin camí es troba i com pot competir amb la resta de firmes”, expliquen els experts.

Justament, l’edició d’enguany de la fira Bizbarcelona, ha centrat un dels seus tres eixos en el creixement. Així que el certamen organitza activitats amb un tarannà molt pràctic per ajudar les pimes a impulsar la seva activitat.

En el bloc dedicat al creixement empresarial, es fa un apartat especial dels temes relacionats amb el finançament. La fira mostrarà com a més de les eines més tradicionals, en els darrers anys s’han ampliat les opcions per poder captar capital. Els experts recomanen, de fet, fer paquets de finançament de diversos estils per tenir més garanties d’èxit.

Un altre dels pilars del creixement en una empresa és l’obertura a mercats internacionals, per això mateix, des de Bizbarcelona s’han preparat sessions pràctiques com la de l’ICEX, “Disseny d’una estratègia internacional d’èxit”; la del CESCE, “Internacionalitzar-se. Sí, però de forma solvent” i la de la firma SE ESE UNO, “La decisió més crucial: el teu mercat objectiu”.

Paral·lelament, el talent es converteix en el punt crucial per fer realitat aquestes aspiracions d’escalabilitat del negoci, així que l’start-up ha de ser conscient que cal incidir en els valors i la cultura empresarial per tenir més garanties en la incorporació i retenció del talent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.