La firma gràfica CeGe ultima l’obertura d’una filial a Mèxic
La iniciativa té lloc després de la implantació a França amb la compra d’una firma a París al gener
La companyia gràfica CeGe, amb clients com ara Seat, Nestlé i CaixaBank, obrirà les pròximes setmanes a Mèxic la primera filial fora d’Europa i la segona internacional, després de la de França, on al gener es va adquirir una firma a París. Els plans d’internacionalització preveuen una tercera filial a Europa, en un país pendent de decidir, de cara al 2020 o 2021.
De fet, l’activitat a Mèxic fa un temps que es va iniciar a través d’un representant amb cartera de clients i gràcies a l’acompanyament d’alguns clients multinacionals de la firma barcelonina que tenen activitat a Amèrica. Pere Tura, conseller delegat de CeGe, està convençut del progrés de CeGe Mèxic: “Ara facturem uns 300.000 euros i la previsió és arribar a 1,5 milions el 2021.” Bons pronostics també per a França, on s’ha optat per una operació corporativa amb la compra d’Editam, una empresa de disseny i producció gràfica vinculada al màrqueting amb un portafolis de grans clients, i que tenia dificultats per fer el relleu generacional. Editam factura 1,3 milions i l’objectiu per al mercat francès és créixer fins als 5 milions en tres anys.
CeGe també és membre de IPN, una xarxa internacional d’impressors, i manté una aliança amb Gelato, una plataforma noruega d’impressió sota demanda, amb què poden assumir qualsevol encàrrec a tot el món.
Una part de les comandes internacionals els arriben a través de la plataforma de comerç electrònic de CeGe, una altra part són encàrrecs directes de clients com ara Puig, Roca i CaixaBank, per a les seves filials a França i Portugal, per exemple.
La internacionalització arriba després d’uns anys de transformació interna d’aquesta antiga impremta dels anys setanta per afrontar els reptes que té plantejats el sector. Pere Tura va assumir la direcció executiva de l’empresa el 2001. Provenia d’una companyia del sector del vi i havia passat uns anys als Estats Units amb l’encàrrec d’obrir una filial. Ell afronta una primera etapa de canvi entre el 2002 i el 2009. “Vam innovar en la cadena de valor de la mà dels nostres clients incorporant noves activitats que tenen lloc abans i després de la impresió”, explica. Així, es van començar a fer tasques de disseny i de generació de continguts, d’una banda, i de distribució i logística, d’una altra banda. És aquest primer esforç de transformació el que va ajudar a fer front al cop de la crisi, quan moltes impremtes van tancar. Entre el 2012 i el 2013 va tenir lloc la segona etapa de canvi. “És quan ens adonem que podem continuar innovant en el negoci però que aquesta innovació ha de venir de fora”, reconeix Tura. En aquesta fase, CeGe es va vincular a través de diferents fórmules de participació amb cinc empreses emergents: Faster Displays, Catalogplayer, Nous Medis, Look and Remember i Tecnicart. “Mirem tres coses per apostar-hi: que aportin innovació al client, que sigui una bona inversió i que al darrere hi hagi un bon equip professional i personal”, diu el conseller delegat de CeGe, que explica que constantment estan mirant projectes que puguin optimitzar processos.
Avui dia, els 6.000 m² de la nau que CeGe ocupa des de mitjan anys vuitanta al carrer Ciutat d’Asunción, al barri del Bon Pastor de Barcelona, engloben un bon grapat d’activitats amb perfils professionals molt diversos, alguns dels quals són antics treballadors de la impremta reciclats a altres tasques. L’activitat tradicional d’impremta (òfset i digital) és encara la més important en pes a la facturació (47%) i forma part de la pota de producció i logística (58%) de les tres en què s’organitza CeGe, les altres dues són: continguts i publicacions (26%) i tecnologia (16%). Ara bé, mentre la primera creix a un ritme de l’1% anual, les altres dues ho fan al voltant del 10%, de tal manera que en uns anys la part de continguts podria ser la més important en vendes.
Terrats verds.
CEGE
Un laboratori per innovar
CeGelab, el motor d’innovació interna de la companyia, disposarà de 600 m² al carrer Potosí, ben a prop de les dependències centrals. La intenció és concentrar tots els professionals vinculats amb la innovació per afavorir una dinàmica de generació d’idees permanent. Al laboratori se sumaran algunes de les empreses participades, com ara Nous Medis, l’equip de disseny i producció, que ara estan en una nau a Sabadell, i l’equip de tecnologia. Hi haurà sales de creativitat i reunions amb els clients.