Emprenedors

Emprenedors catalans funden Assembler School

Badi, Holaluz, Holded, Marfeel i Ulabox s’uneixen per formar i atraure programadors de talent a Barcelona.

La manca de pro­gra­ma­dors porta de cor­coll mol­tes empre­ses i aquesta neces­si­tat ha estat el deto­nant perquè un con­junt d’empre­ne­dors cata­lans, força reco­ne­guts per les exi­to­ses start-ups que han anat fun­dant al llarg dels últims anys, hagin deci­dit aju­dar a posar fi a aquest pro­blema. Així, Cris­ti­nan Fon­de­vila i Kasia Ada­mowicz, amb la ines­ti­ma­ble col·labo­ració de Badi, Hola­luz, Hol­ded, Mar­feel i Ula­box, entre altres, han fun­dat a Bar­ce­lona Assem­bler School, un cen­tre ubi­cat al pas­seig Joan de Borbó de Bar­ce­lona, davant del mar, que vol ser d’excel·lència en l’àmbit de la for­mació i l’atracció de talent tec­nològic a Bar­ce­lona.

Per començar, el cen­tre pre­senta un pro­grama bilingüe pio­ner a l’Estat, foca­lit­zat en l’apre­nen­tatge basat en pro­jec­tes, a través d’una meto­do­lo­gia col·labo­ra­tiva en la qual l’alumne esdevé el seu propi pro­fes­sor i ava­lu­a­dor dels seus com­panys. A l’octu­bre s’ini­cia el pro­grama Full Stack Deve­lop­ment, que tindrà una durada de nou mesos i un preu de 10.500 euros, que l’alumne no haurà d’abo­nar fins que trobi feina.

El tre­ball diari i interac­tiu dels alum­nes anirà acom­pa­nyat d’un coor­di­na­dor acadèmic, men­tors i d’inter­ven­ci­ons d’experts tec­nològics del sec­tor, que els guia­ran i asses­so­ra­ran en l’apre­nen­tatge. Aquest pro­grama es cen­trarà en els àmbits Front-end, Back-end, Software Arc­hi­tec­ture i Web Deve­lop­ment, que habi­li­ta­ran els estu­di­ants per crear solu­ci­ons ade­qua­des, en qual­se­vol llen­guatge informàtic, per capa­ci­tar-los davant els rep­tes que les empre­ses els hi dema­na­ran.

La for­mació que ofe­reix Assem­bler School està basada en el model peer lear­ning, que uti­lit­zen pres­ti­gi­o­sos cen­tres dels Estats Units, com ara Lambda School i Hol­ber­ton –cen­tres d’ense­nya­ment als quals es diri­gei­xen empre­ses com ara Ama­zon, Goo­gle, Face­book, eBay o Uber per con­trac­tar els seus pro­gra­ma­dors–, i cen­tra l’apre­nen­tatge en la col·labo­ració entre els alum­nes. Són els matei­xos estu­di­ants, que hau­ran de tenir conei­xe­ments pre­vis de pro­gra­mació, els qui tri­a­ran, ana­lit­za­ran i dona­ran res­posta als rep­tes pràctics, i pre­sen­ta­ran pro­jec­tes que entre tots hau­ran de desen­vo­lu­par.

El cen­tre impulsa l’ense­nya­ment per habi­li­tats i capa­ci­tats dels alum­nes. Aquest mètode per­met els estu­di­ants desen­vo­lu­par els seus conei­xe­ments col·labo­rant amb els com­panys, en un entorn d’alt talent i amb meto­do­lo­gies que es fan ser­vir a les empre­ses. En fina­lit­zar cadas­cuna de les eta­pes, són els matei­xos estu­di­ants els qui ava­lu­a­ran (peer-to-peer) els seus com­panys.

Con­tracte a èxit.

El nou model d’ense­nya­ment no és l’única nove­tat que pre­senta Assem­bler School. A través del cone­gut com a tui­tion free, l’alumne i el cen­tre sig­nen un con­tracte con­forme només haurà d’abo­nar els estu­dis si, a l’aca­bar, acon­se­gueix un con­tracte labo­ral amb uns ingres­sos mínims de 24.000 euros anu­als. Quan això suc­ce­eixi, l’estu­di­ant tindrà fins a cinc anys per abo­nar l’import dels estu­dis, men­su­al­ment i en peti­tes quan­ti­tats. “L’inno­va­dor con­tracte a èxit, un ele­ment clau per atraure i for­mar talent tec­nològic, per­metrà acce­dir a nous conei­xe­ments sense abo­nar cap quan­ti­tat fins que l’alumne trobi feina”, comenta Fon­de­vila, CEO d’Assem­bler School.

El cen­tre col·labo­rarà en la recerca de la millor posició i sala­ris pos­si­bles, a través del seus socis i col·labo­ra­dors, i no rebrà cap quan­ti­tat si es donés el cas que no sor­gis­sin ofer­tes labo­rals o aques­tes no fos­sin com­pen­sa­des amb el salari mínim espe­rat i esta­blert en el con­tracte.

D’altra banda, Assem­bler School con­ce­dirà 30.000 euros en beques als millors alum­nes i als estu­di­ants sense recur­sos interes­sats en el pro­grama, pri­o­rit­zan dones que vul­guin desen­vo­lu­par car­re­res tec­nològiques. El cen­tre, per a Juan Mar­ge­nat, COO i cofun­da­dor de Mar­feel, i col·labo­ra­dor del pro­jecte, “és una gran ini­ci­a­tiva que cobreix un buit molt impor­tant. Ajuda a for­mar i atraure talent tec­nològic tan impres­cin­di­ble avui en dia, espe­ci­al­ment a Bar­ce­lona però també a la resta de hubs tec­nològics d’Europa”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.