Plyzer Technologies prepara el salt internacional i es fixa en Nova York i Dubai
L’empresa genera dades comprensibles i les transforma en informació útil per als seus clients, facilitant-los avantatge competitiu davant dels competidors
L’evolució de Plyzer Technologies sorprèn, però no tant o no menys que la trajectòria del seu fundador, Lluís Pallarés, un barceloní de vida intensa, nascut el 1974 i que viu a cavall entre els Estats Units i Barcelona. Format al MIT (Massachusetts Institute of Technology, a Boston), superdotat certificat –als 8 anys ja començava a programar–, és un corredor nat (va participar en la marató del Pol Nord, ara fa 10 anys, disfressat d’espermatozou com a reclam de la campanya de publicitat que va idear per a una clínica de fertilitat de Barcelona) i amb tan sols 18 anys va crear la primera de moltes empreses que aixecaria. “Ara se’n diu emprenedor, però jo em considero empresari”, puntualitza.
Plyzer Tecnologies és la seva última creació. L’empresa va néixer el desembre del 2016 arran de Nennisiwok, una agència que situa laboratoris farmacèutics a internet, que havia posat en marxa 20 anys abans i a la qual va batejar amb un nom en llengua inuit, un poble del qual està enamorat. “Significa trobar després de buscar.”
Intel·ligència artificial.
Durant gairebé tres anys, Pallarés, juntament amb Santi Rodríguez i Leandro Burnes, dos membres de l’equip amb qui fa anys que treballa, ha desenvolupat i perfeccionat Plyzer Intelligence. Mentrestant, l’equip anava creixent fins a sumar 35 persones –un 33% dones–, i s’iniciava la venda de l’eina. “Al juny vam fer el primer client i ara –a l’octubre– ja en tenim una dotzena”, explica. Les previsions apunten que acabaran l’any amb una quarantena i 10 persones més en plantilla. El 2020 calculen que la xifra de clients se situarà en uns 300.
El full de ruta és ambiciós “però real”, incideix Pallarés. Han entrat en tots els productes i sectors, i ja estan preparant l’expansió internacional. “El primer trimestre de l’any vinent, obrirem delegació a Nova York i durant el segon, a Dubai, per cobrir els Emirats Àrabs. Quan passi un any, les dues delegacions seran rendibles en l’àmbit comercial, però la rendibilitat de l’empresa és una altra cosa. Per ara, la considerem una inversió”, diu.
Però no trigarà gaire a deixar de ser inversió i passar als beneficis. Les projeccions “prudents” de Plyzer Technologies indiquen que acabaran l’any vinent amb una facturació de 6 milions de dòlars, que el 2021 l’empresa serà rendible i que el 2023 la facturació ja superarà els 200 milions de dòlars. Mentrestant, s’han plantejat un altre objectiu, no gens menor: “En un termini de 36 mesos volem estar cotitzant al Nasdaq”, la borsa de valors electrònica més gran dels Estats Units, un entorn que no li és estrany.
Plyzer Technologies va néixer gairebé cotitzant a la borsa OTCQB de Nova York, un mercat financer per a empreses que encara estan en la seva etapa inicial. “Quan ja estava treballant en la idea, vaig arribar a un acord amb un canadenc de Toronto que viu a Barcelona, Terence Robinson. En aquells anys, ell tenia una empresa shell (negocis que només existeixen sobre el paper, no tenen oficines ni empleats però poden realitzar inversions passives o ser propietaris registrats d’actius) que ja cotitzava a l’OTCQB, i hi vaig entrar com a accionista. Així l’empresa ens serviria com a vehicle d’inversió.” A hores d’ara, Pallarés és el soci majoritari i entre ell i Robinson maneguen el 50% d’accions. Aquest vehicle financer els ha permès obtenir fins ara 4 milions de dòlars d’inversió. Ara estan a punt d’aconseguir un inversor de pes, que els ha de donar múscul per al creixement.
Localitzar el millor preu ajuda a l’estalvi
Plyzer Technologies també ha situat en el mercat l’aplicació mòbil Plyzer, una comparadora de preus de productes de cosmètica i de farmàcia que no necessiten recepta. Des de l’aplicació no es poden comprar els productes, sinó que indica en quins establiments en línia –n’hi ha que també tenen punt físic de venda– es pot trobar allò que es busca, localitza el millor preu de venda i assenyala també el percentatge d’estalvi respecte del preu més elevat.