Les propostes amb valor afegit impulsen Fent País
L’empresa del Bages creix en el sector de les capses regal amb una aposta per l’economia del territori Més de 400 col·laboradors hi estan implicats
Fins que Nil Camprubí, Tom Rubí, Roger Codina i Ariana Torras no van crear Fent País, no hi havia en el mercat una firma de capses regal o experiències exclusivament en català i dedicada al territori. A més, van decidir diferenciar més l’oferta donant a conèixer petits empresaris del territori i productes de proximitat. En definitiva, experiències amb valor afegit. “Al darrere de les nostres propostes sempre hi ha una família, un petit negoci o un producte artesà que ajuda a crear una economia real i local al territori”, assenyala Camprubí.
Fent País va néixer a Manresa com a cooperativa. El 90% de la seva oferta se situa fora de la ciutat de Barcelona i no és així per casualitat: “Oferim excuses per conèixer petits grans racons del nostre país.”
Els fundadors van invertir 3.000 euros per cap i moltes hores de feina per fer possible el projecte. Una bona empenta la van rebre el 2012, tot just creada l’empresa, quan van guanyar el concurs UOC&PLUG d’emprenedoria. “El primer any ens va costar molt. L’única campanya de publicitat que vam fer va ser la de captar punts de venda del producte, bàsicament a llibreries i agències de viatge. La resta, va ser boca-orella.”
Sector saturat.
Una diferenciació més de l’oferta de l’empresa del Bages és la transparència amb els col·laboradors i usuaris. “Animem els col·laboradors a incloure les restriccions que considerin en les seves propostes. D’aquesta manera, el client no es troba amb sorpreses desagradables a l’hora d’utilitzar l’experiència, en veure que en determinades èpoques no la pot fer efectiva”, explica Camprubí.
També es té una cura especial en l’atenció al client. “De queixes sempre n’hi ha, però intentem que tothom quedi satisfet amb la solució que li oferim.” Camprubí confessa que quan reben una nota per sota del 6 en qualsevol experiència, intervenen per millorar-la. Tot i això, no resulta gaire habitual i la satisfacció dels usuaris arriba al 8,7.
Les facilitats que ofereixen a l’hora de bescanviar el xec influeix en la bona percepció que tenen els usuaris del servei, i els diferencia d’altres firmes del sector. S’ofereix un any per a la seva utilització, però si no s’ha fet servir només cal registrar-lo al web i automàticament es prorroga la data final durant sis mesos més. “I en cas que passi aquest temps i encara no s’hagi gaudit de l’experiència, amb un petit cost, es torna a prorrogar. El que volem és que tothom gaudeixi de l’experiència que li han regalat o que ha comprat”, comenta Camprubí. També avisen el client tres mesos abans que el xec caduqui i, en cas de pèrdua, el recuperen.
L’empresa ofereix al voltant de 600 propostes de més de 400 col·laboradors per triar, repartides entre experiències i capses regal. El ventall és ampli: gastronomia, enoturisme, escapades, aventura o sortides culturals. Els preus, des dels 7 euros d’un tast de vins al Cellers Baronia del Montsant fins als 718 euros de quatre nits “de bona vida” al Priorat. La més venuda: l’escapada formatgera al Mas Alba, al Pla de l’Estany. Pel que fa a les capses regal, n’hi ha des de 19,90 euros fins a 179,90, tot i que la que té més èxit és la de 39,90 euros. Gairebé tot està pensat per a una o dues persones, però no obliden les famílies, una opció poc comú en altres empreses del sector.
Tot just ara han donat vida a una nova proposta de negoci, centrada en la pròxima campanya de Nadal. “Volem oferir a les empreses la possibilitat que siguin els seus treballadors els qui triïn el lot de Nadal entre els productes artesanals que tenim, les subscripcions a revistes en català o una de les nostres experiències”, explica Camprubí.