Empreses

Made of Genes obre una ronda d’inversió per un milió d’euros

La biotecnològica llança un nou servei que combina la seqüenciació genètica amb l’anàlisi bioquímica

El negoci de l’empresa està més orientat al sector privat: mútues i asseguradores

La biotecnològica Made of Genes, que s’ha especialitzat a combinar la seqüenciació genètica amb l’anàlisi bioquímica per tal d’oferir un servei de medicina personalitzada, ha obert una ronda de crowdfunding per un 1.000.0000 euros a la plataforma Capital Celll, i es posa com a objectiu aixecar entre 3 i 5 milions d’euros de finançament l’any 2020. La biotecnològica ja havia ultimat una ronda de de 800.000 euros a través de Capital Cell.

Aquest reforçament financer ha de servir per apuntalar la penetració al mercat de LIFE, el primer servei de salut personalitzada que combina l’anàlisi genètica i el test bioquímic, que Made of Genes ha llançat en col·laboració amb SYNLAB, líder europeu de serveis de diagnòstic en medicina.

Abans d’explorar a Europa les possibilitats que pugui oferir el capital venture, calia consolidar una primera fase de promoció comercial, que es cobrirà amb els 800.000 euros aconseguits via crowdfunding. Com diu Òscar Flores, cofundador i director general de la firma, “és interessant que hi hagin entrat molts petits inversors, que exerciran d’ambaixadors de la marca”. Abans de cloure el 2019, Made of Genes es proposa expandir-se per l’Amèrica Llatina,“tot aprofitant les afinitats idiomàtiques”, per tot seguit, el 2020: “Aprofitant els canals de distribució de Synlab, decidir en quins països europeus, com França, Alemanya o la Gran Bretanya, hem de concentrar la tasca comercial”, afegeix.

Made of Genes, que opera al mercat B2B a través de la marca Genomcore, planteja el seu nou servei de medicina personalitzada des de la perspectiva que “la genètica, que permet entendre la informació codificada a l’ADN –que ens predisposa a determinades malalties o quadres clínics–, no ho és tot, no és una bola de vidre, ja que l’estil de vida d’una persona també hi fa molt”, com diu Flores. Dins la seva orientació de fer una medicina preventiva, Made of Genes ha decidit menar pel sender “de conjuminar la informació en marcadors bioquímics que els metges poden obtenir de les anàlisis de sang amb la prospecció genètica”, com diu Flores, que afegeix: “Amb Life, als metges o a les asseguradores els treus feina, ja que la informació bioquímica ve modulada per la genètica, i es pot anar més a les necessitats reals dels usuaris, i saber si els riscos genètics poden estar compensats per hàbits de vida saludables o al revés”. Una persona pot tenir codificat en el seu ADN el risc de patir hipercolesterolèmia, però, en canvi, el seus valors de colesterol en sang poden ser normals gràcies a una bona dieta i a hàbits saludables.

El nou servei de Made of Genes combina els resultats genètics amb els d’una analítica en sang per, mitjançant algoritmes machine learning, oferir una informació personal. Inclou la seqüenciació del genoma complet de l’usuari, tres informes amb recomanacions personalitzades en els eixos de nutrició, esport i envelliment saludable i una prospecció genètica sobre malalties, segons guies clíniques internacionals. L’usuari, a través del seu metge, podrà demanar estudis focalitzats sobre gens que afecten malalties, i actualitzar periòdicament els seus resultats bioquímics per fer el seguiment precís sobre la seva salut i, a la vista de nous resultats, rebre del metge nous suggeriments de com millorar en els tres eixos. El servei Made of Genes té un preu de venda que va dels 295 euros als 1.500, en el servei més complet, que inclou la seqüenciació del genoma complet.

A través de la seva branca Genomcore, la companyia ha ofert la seva experiència en genòmica als serveis de salut d’estats com Colòmbia i els Emirats Àrabs Units, que s’han embarcat en la tasca de la seqüenciació del genoma de la població. Com declara Òscar Flores, el negoci de Made of Genes s’orienta clarament cap al sector privat: “Les asseguradores i mútues tenen més capacitat de tirar endavant estratègies de prevenció, mentre que al sector públic li costa molt reorientar la despesa, i si ara fonamentament esmerça el seu esforç a curar, de cop no pot canviar radicament a prevenir.” Malgrat això, Made of Genes ha demostrat, a través d’un estudi encarregat pel Ministeri de Sanitat espanyol, que invertir 4 euros més per pacient en prevenció pot suposar un estalvi de 60 euros per al sistema de salut.

Nova cultura de prevenció

A Made of Genes, que va irrompre en l’àmbit de la genòmica amb la seva tecnologia capaç d’emmagatzemar al núvol de forma segura els 600 gigabytes de dades que pesa el genoma seqüenciat d’una persona, tenen molt clar que no és fàcil vendre al pacient la prevenció avançada. Com diu Flores, “hi ha una part important de la població que no vol saber res dels seus riscos de salut”, però hi ha una nova generació, “amb un estil de vida diferent”, que pot estar oberta a ser informada sobre riscos de salut potencials.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.