Taurus posa l’èmfasi en la innovació per continuar creixent
Els laboratoris del grup treballen per ampliar les prestacions dels seus productes a través del desenvolupament de les noves tecnologies Preveu sumar noves marques l’any vinent
“Hi ha hagut un canvi de propietat però no de línia estratègica. Continuem amb el creixement orgànic i som actius en la recerca d’oportunitats per adquirir companyies locals per al creixement internacional, posant especial èmfasi en el desenvolupament tecnològic per ampliar les prestacions dels nostres productes”, afirma Enric Tria, director general per a Europa de la companyia. El Grup Taurus, amb seu mundial i planta de producció a Oliana, a l’Alt Urgell, va començar l’1 de gener d’enguany una nova etapa en la seva història, després que Joan Basagaña i Raúl Ubric, els fins llavors directors generals de l’empresa, es convertissin en els nous amos del fabricant de petits electrodomèstics, després d’adquirir la propietat a Ramon Térmens, que continua com a president de la firma.
El grup català està present en més de 120 països, té filials en 10 i plantes de producció a Mèxic, Sud-àfrica, l’Índia i la Xina, a més de la ubicada a l’Alt Urgell. Ha quedat al marge del grup la divisió del Brasil, que representava el 16,7% del volum de negoci, actualment en mans de Térmens.
La recerca i la innovació en noves tecnologies està centrada en l’ampliació de les prestacions dels seus productes “i a donar resposta a la demanda cada vegada més exigent, en el vessant tecnològic”, dels seus clients, explica Tria. L’estrella de la corona és MyCook, un robot de cuina intel·ligent que es fabrica a la planta d’Oliana. D’allà en surten més de 120.000 unitats anuals, gairebé un 40% de les quals es destinen a l’exportació. “MyCook és un projecte que no té el final escrit, s’està desenvolupant contínuament”, diu Tria, que anuncia que l’any vinent el robot “incorporarà noves prestacions relacionades amb la digitalització, com ara el reconeixement de veu, que el faran encara més interactiu”. De moment, però, i aprofitant la proximitat del Black Friday, Tria ens avança que tornaran a posar en el mercat l’edició especial de MyCook Touch Black Edition, que es va llançar per temps limitat al juny. Es tracta d’un robot de cuina amb wifi i connectivitat amb el telèfon mòbil que incorpora tecnologia d’inducció, que permet cuinar cada recepta a la temperatura adequada.
Investigació coordinada.
Els mercats en desenvolupament continuen estant en el punt de mira del grup pel que fa a noves adquisicions de firmes locals, que els permetran després introduir-hi les seves dues marques de referència: Taurus i Solac. “Hi haurà noves compres durant l’any que ve”, avança Tria.
GRUP TAURUS
Horeca i la venda en línia
En el segment del petit electrodomèstic, el Grup Taurus se situa entre les cinc primeres marques de l’Estat, amb MyCook com la segona marca de robots de cuina més venuts. Amb presència a les principals plataformes en línia pel que fa a la venda al detall, com ara Amazon i la xinesa AliExpress, el grup també destaca en el canal Horeca, en què principalment comercialitza dos productes: MyCook professional i l’emulsionador de gelats Rouser, “imprescindible si tens uns restaurant”, indica Enric Tria.