Germark llança un sistema per detectar medicaments falsos
Germark, fabricant de Cornellà de Llobregat líder en la fabricació d’etiquetes a l’Estat, ha llançat, juntament amb Arjo Solutions –grup francès expert en la creació de sistemes d’autentificació i traçabilitat– i Cognex –firma americana líder en sistemes de visió industrial–, la solució digital Adfirmia Multibox, un sistema pioner d’autentificació digital que evitarà la venda de medicaments falsos.
La solució va dirigida tant perquè la indústria farmacèutica pugui protegir i incrementar la seguretat del seus productes com perquè l’usuari pugui comprovar l’autenticitat dels medicaments.
“La solució és un gran exemple de col·laboració empresarial internacional, i representarà un important pas endavant per garantir la seguretat i la traçabilitat dels medicaments”, afirma Iban Cid, director general de Germark.
La solució digital basa el seu funcionament en “la presa d’una imatge unitària i única de cada medicament, amb la càmera creada per Cognex, amb la precisió d’una empremta digital”, explica Tony Valls, director de mercat del sector farmacèutic de Germark. Cada imatge es correspon amb un algoritme que es guarda a la base de dades i “permet al consumidor verificar, en temps real, l’autenticitat de cada producte a través d’una aplicació i un mòbil”. El sistema no requereix el marcatge del producte i no necessita cap consumible.
La solució vol complementar les normes vigents sobre l’etiquetatge en sèrie dels medicaments i, a més de reforçar la protecció de les marques i del consumidor, la solució permet també comprovar l’autenticitat de qualsevol producte farmacèutic rebut per internet o venut en regions geogràfiques on no hi ha encara control unitari de seguiment de producte. Segons Cid, “tot i que està enfocat a la indústria farmacèutica, també és pot adaptar a sectors com el del vi o la cosmètica, entre d’altres”.