Eladiet vol triplicar l’exportació i doblar les vendes en 5 anys
La firma, que fabrica suplements nutricionals, preveu augmentar la plantilla en 70 treballadors fins al 2024
La firma Elaborats Dietètics, que comercialitza amb la marca pròpia Eladiet, ha iniciat un pla d’expansió que preveu doblar la facturació, triplicar les vendes als mercats internacionals i créixer dels 110 als 180 treballadors els propers cinc anys. L’empresa de segona generació familiar, dedicada a l’elaboració de suplements nutricionals, tancarà enguany amb una facturació de 17 milions d’euros, un més que l’exercici anterior, explica Carla Gaya, directora general de la companyia, que ja pensa en el mercat asiàtic per fer el gran salt cap a la internacionalització.
L’empresa del Baix Llobregat fabrica unes 250 referències amb la marca Eladiet. La seva activitat no acaba aquí, ja que també produeix unes 500 referències nutricionals més per a tercers. Tots aquests productes estan elaborats a partir d’extractes naturals de plantes, a més dels complexos vitamínics i els minerals. Una part important de la matèria primera ve de la Xina i d’altres països asiàtics. “El nostre mercat és complex i dinàmic perquè estem molt marcats per les tendències de la moda i pels avenços científics que afecten els milers de complements que utilitzem per millorar la vida de les persones”, assegura la directora general. Precisament per això, el departament científic, que treballa per buscar l’eficiència, i el de R+D, que experimenta a la planta pilot, són “clau per a la superació dels productes”, sentencia Carla Gaya. Cada producte que es comercialitza porta una dotzena de complements de mitjana.
Un cop resolta l’eficiència i la qualitat de les 700 referències, la firma preveu fer un salt en els propers cinc anys, segons el pla estratègic aprovat recentment. Destaca l’interès de voler triplicar la facturació en les exportacions, que representen el 20% de la facturació. Ara, Europa, Israel o Turquia són les principals destinacions d’Eladiet a l’exterior.
Un dels principals objectius és créixer en el mercat asiàtic “pel volum d’habitants, però sobretot perquè allà la salut està molt arrelada a la seva gent”, explica la responsable de la firma.
Per arribar-hi amb més facilitat, l’empresa del Papiol ho farà amb Tiens Group, un partner xinès que va iniciar la relació laboral amb Eladiet l’any 2001, quan només era un simple client. Aquest grup xinès, que actua en els sectors sanitari, financer, del comerç electrònic i el turístic, ja ajuda a distribuir una vintena de referències de la firma catalana en diversos països europeus, Rússia, el Kazakhstan, el Kirguizistan i Ucraïna. Aquest partner suposa menys d’1,5 milions de facturació per a l’empresa catalana, però aporta “molta experiència i posicionament en països asiàtics i a la mateixa Xina”, diu la directora general.
Elaborats Dietètics no descarta dur a terme la compra d’alguna empresa petita del mateix sector en algun país asiàtic en els propers mesos. La decisió seria estratègica, perquè un cop feta l’operació l’empresa adquirida “podria servir de delegació o d’oficina comercial per reforçar la nostra presència en el mercat asiàtic”, assegura Carla Gaya.
Per fer arribar el producte al consumidor, la firma utilitza la xarxa de vendes per ser present als herbolaris i a les parafarmàcies. També arriben a algunes farmàcies a través d’intermediaris.
La relació amb Tiens Group.
El 2016, Li Jin Yuang, fundador i president de Tiens Group, ja havia invertit 20 milions d’euros en les vacances a l’Estat espanyol de 2.500 treballador xinesos que van visitar Barcelona, Madrid i Toledo. Van utilitzar setanta autobusos i van reservar 1.650 habitacions d’hotel.