Nova marca per donar impuls al negoci global
F. Iniciativas passa a ser FI Group per abordar l’entrada en nous mercats el 2020 La firma gestiona ajuts, incentius fiscals i subvencions per a R+D+I
L’empresa F. Iniciativas, consultoria especialitzada en la gestió d’incentius fiscals, ajuts i subvencions a la recerca, el desenvolupament i la innovació, té nova marca i logo per impulsar la seva activitat internacional. La firma, ara FI Group, va ser fundada per Xavier Cazabon i Frédéric Bouté fa 19 anys, a Barcelona, i té ara la seu a la Colònia Güell. Està present en 10 països i disposa de 33 oficines repartides per Europa i el continent americà, ha treballat per a més d’11.500 empreses i anualment valida més de 20.000 projectes.
Els dos fundadors residien a París i ja treballaven en l’àrea dels incentius fiscals per a R+D+I en aquell país quan un canvi legislatiu els va fer plantejar l’oportunitat d’iniciar el negoci a Barcelona. El fet de tenir clients francesos amb seu a la capital catalana els va facilitar la decisió. “A partir d’aquí, l’empresa va anar creixent en clients i serveis, sempre en l’àrea relacionada amb els incentius fiscals per a R+D+I i l’optimització d’impostos”, comenta Maria Corominas, CEO de FI Group.
La consultoria està immersa en la recerca de tots tipus d’ajuts, subvencions i incentius fiscals perquè les empreses puguin desenvolupar la seva activitat innovadora. Aquest és un àmbit dificultós, envoltat de molta burocràcia i d’oportunitats perdudes per desconeixement. “És un món molt específic i has de ser un expert per poder accedir als incentius o ajuts que et convenen en cada moment i per a cada activitat innovadora. Has de conèixer quins són els actors perquè és un món no tan evident com sembla. Les empreses s’acaben perdent si ho volen fer soles”, explica Corominas, que concreta que FI Group mai s’endinsa en el camp de la inversió privada.
La firma està permanentment al dia dels ajuts públics a les zones geogràfiques on treballa i també està a l’aguait “d’altres vies que poden beneficiar els clients, com ara els convenis bilaterals”: “D’aquesta manera sabem amb quines empreses i de quins països els convé, als nostres clients, col·laborar o iniciar projectes cooperatius per accedir a determinat finançament. La nostra funció és estar alerta a les propostes que els beneficiïn.”
FI Group fa una vigilància permanent d’aquells països amb incentius fiscals i pressupostaris. Mai ignoren ni desestimen un mercat. “Anem allà on el client vol ser, indaguem i li oferim les millors alternatives”, comenta Corominas. De moment, assegura, estan analitzant diversos països, i hi afegeix: “Tenim previst l’obertura en nous mercats a mitjà termini, al llarg de l’any vinent.” Corominas explica que hi ha un gruix de persones a l’empresa dedicades a estudiar noves places: “Tenim un equip internacional que, entre les seves funcions, té la d’estar alerta dels països que tenen incentius o un mercat interessant i que, a més, els clients ens han demanat de treballar-hi. Per tant, sempre estem oberts a incrementar la nostra presència internacional.”
FI BOOST, l’acceleradora.