safrunat
L’empresa Anela Fruits ja ven a 24 països i entra al mercat gurmet dels EUA
Les vendes internacionals representen el 35% del conjunt de la facturació i les previsions són continuar creixent en el mercat global
La firma familiar Anela Fruits, dedicada a l’elaboració de fruita envasada, ha passat en a penes cinc anys de no tenir presència internacional a vendre en 24 països i facturar un 35% del total del negoci a l’estranger. Les previsions són continuar incrementant el pes de les vendes internacionals en els pròxims anys.
De fet, recentment han començat a comercialitzar a Fairway Market, una cadena gurmet de Nova York, i esperen expandir-se amb força a aquell mercat i a altres destinacions d’Àsia.
“Tenint un producte amb una caducitat llarga i que no necessita al paquet emmagatzematge en fred, l’exportació és una opció molt bona per guanyar volum i marge”, explica Esteve Bosch Farré, responsable d’exportació i segona generació al capdavant de l’empresa.
Ara com ara, on són més forts és en el mercat asiàtic. De fet, Corea del Sud és la destinació on més implementat tenen el seu producte, on venen prop d’un contenidor per mes. “Es tracta d’un mercat que valora molt la qualitat”, hi afegeix Bosch.
I, justament per la bona resposta d’aquest país asiàtic, Anela Fruits s’ha posat com a objectiu entrar al Japó. Per al mes de març, la firma té previst participar en una fira d’alimentació al país nipó per obrir-se pas.
L’estratègia de l’empresa familiar per al creixement internacional ha estat, justament, la participació en fires i salons especialitzats, on poden donar a provar el producte, i els permet generar un contacte més humà amb els clients. “El que oferim té uns estàndards molt alts de qualitat i aquesta proximitat que ens donen les fires ens permet arribar de manera reeixida als potencials clients”, explica Teresa Farré, la cofundadora, junt al seu marit, Esteve Bosch, de la companyia.
De fet, un dels punts d’inflexió va ser participar, fa tres edicions, en la fira Alimentaria de Fira Barcelona, que els va ajudar a posar les llavors per obrir-se al món, i ara estan recollint els fruits. “Abans d’anar a les fires ens ho preparem molt, tanquem agendes i els convidem que vinguin a veure’ns, i ens funciona molt bé, perquè curiosament internacionalment es valora molt el fet que som una empresa familiar, que tenim el control de tot el procés”, comenta Teresa Farré,
La seva forta aposta pel mercat global ha merescut, de fet, la consideració de la Cambra de Comerç de Girona: en la darrera edició dels Premis a l’exportació, Anela Fruits s’ha endut un dels premis de l’institució.
La firma, la van engegar Teresa Farré i Esteve Bosch. Aquest matrimoni entusiasta de Campllong amb set fills i dedicat durant dècades a la venda a l’engròs de les peres i pomes dels seus camps, va decidir el 2006 fer un pas endavant en el seu negoci i envasar els fruits a través d’un procés de pasteurització que no conté cap additiu.
“Va coincidir en un moment en què hi havia una mena de crisi de consum de fruita, i vam voler oferir un producte que recuperés l’interès per aquest aliment”, explica l’alma mater d’Anela Fruits, que als 75 anys continua vinculada a l’empresa amb la mateixa vitalitat amb què va començar a treballar en el món de la fruita. Aleshores, van idear un producte que Esteve Bosch havia vist a Itàlia però que aquí no existia i anys després van crear una empresa a banda de la majorista. Per crear la firma van fer una elevada inversió en maquinària, i després per registrar la marca arreu del món, però també per poder acomplir les exigències i certificacions de cada nou mercat. “Ara tenim una inversió feta per a un període de 10 anys en tema de marques, però haurem de plantejar-nos ampliar les instal·lacions”, avança Farré.
La firma ha tret nous formats al mercat, i a més ha començat a produir fruita bio. Tot plegat els fa preveure un creixement sostingut els pròxims anys. Enguany acabarà amb 3,5 milions d’euros de facturació i preveuen arribar als 4 milions el 2020.