Emprenedors

Roba interior orgànica i amb sororitat

Una emprenedora crea Ecometas per comercialitzar llenceria amb valors

Sandra Sarmiento és una dissenyadora gràfica barcelonina que treballava de directora d’art en una editorial especialitzada en el món dels casaments.

Amb la crisi del sector, l’empresa va fer una reducció de plantilla dràstica i ella, després de 20 anys, va aparèixer a la fatídica llista dels acomiadats. Aquell mal tràngol es va convertir, però, en l’oportunitat per fer realitat un projecte d’emprenedoria en què anava treballant en el seu temps lliure, però que no trobava el moment per posar-lo en moviment. Després d’aquella carta de cessament d’activitat, Sarmiento va engegar Ecometas, la primera botiga en línia de l’Estat espanyol especialitzada en llenceria orgànica i roba interior sostenible.

Ecometas aglutina set marques de roba interior amb un perfil similar. “Són firmes locals, que produeixen a l’Estat espanyol de manera ètica i artesanal i amb teixits naturals”, explica Sarmiento. Unificar-les en un e-commerce els dona visibilitat en el maremàgnum d’informació que és internet i a més facilita a la consumidora, més sensibilitzada per aquest estil de llenceria, la possibilitat de poder escollir entre diferents opcions.

Però el que encara dona més valor a la iniciativa d’aquesta emprenedora és que aquestes marques dissenyen peces que volen treure la cotilla que estreny la roba interior femenina: la cosificació del cos de la dona. “És roba que no pretén canviar les formes de la dona en funció d’arquetips. És llenceria dissenyada per dones i per a dones”, descriu la fundadora. Amb aquestes declaracions d’intencions, Ecometas aspira a convertir-se en una comunitat de dones que volen vestir d’una manera més conscient.

Així que, després de més de mig any formant-se per fer aterrar la idea de negoci, al juliol passat Sandra Sarmiento va inaugurar la botiga en línia. Enlairar-la no està sent fàcil. “Fer-se un lloc en el comerç electrònic, encara que sigui amb un producte tan definit i focalitzat com el que ofereix Ecometas, és una tasca àrdua”, diu. Dues grans plataformes copen més del 90% del comerç en línia. Només fer-se visibles és molt exigent. “Per això, ofereixo un servei molt personalitzat ”, explica Sarmiento. Per aconseguir-ho, a més de molta passió hi aboca moltes hores i esforços. Ella reconeix que s’ha convertit en una mena de dona orquestra. “De moment, sóc una empresa unipersonal amb tot el que això representa”, explica.

Malgrat les limitacions que suposa aquesta estructura reduïda, l’emprenedora té un pla de negoci ambiciós.

Recentment ha posat en marxa un espai d’exposició on les clientes de la botiga en línia poden emprovar-se els productes que troben al web. El showroom, al qual només es pot accedir per cita prèvia, està ubicat a l’interior de Prole, una llibreria de contingut feminista del barri de Sant Antoni.

Entre les diferents aspiracions de l’emprenedora hi ha la de crear la seva pròpia marca de roba. “Estic formant-me en tot el que envolta les exigències del procés productiu amb la voluntat de fer la meva col·lecció”, avança.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.