Faro produeix més a Catalunya i accelera en la indústria 4.0
La firma d’il·luminació i ventilació de Castellbisbal preveu créixer posant l’accent en la innovació i el disseny propis El grup vol guanyar presència a l’Amèrica del Nord i del Sud
Faro Barcelona, l’empresa d’il·luminació i ventilació de Castellbisbal, segueix l’estratègia de reduir la producció procedent d’Àsia per guanyar pes a la fàbrica catalana. En l’actualitat, el 10% ja es produeix aquí, quan els darrers anys gairebé tots els aparells s’importaven de l’exterior. L’altre objectiu és potenciar el disseny –que es fa en bona part a Catalunya–, la innovació i la indústria 4.0 aplicada als estris d’il·luminació i ventilació. Així mateix, també és vol potenciar l’exportació al continent americà.
Des de la planta de Castellbisbal és fa gairebé tota la creativitat dels objectes d’illuminació o de ventilació. L’empresa vol seguir incrementant la producció incorporant elements de la indústria 4.0 i apostar fort per la innovació. “Estem molt atents a la internet de les coses o al big data”, explica Xavier Martín, director general de Faro Barcelona, que assegura: “Ja produïm una peça que s’afegeix als ventiladors que entén les ordres que se li poden donar des d’un mòbil perquè adeqüi la temperatura i la velocitat de ventilació.” A més, afirma que ara tot just s’està en l’origen d’aquesta nova estratègia, tot i que cal seguir atents a les necessitats de la societat.
L’altra aposta clara per l’empresa del Vallès Occidental és la innovació. Per això s’ha dissenyat un pla a curt, mitjà i llarg termini per anar implementant les accions que cal seguir a mesura que vagin arribant les necessitats del client. “Volem que el nostre equip estigui preparat per adequar-se a allò que demana la gent”, sentencia Xavier Martín. En aquest sentit, per poder definir, planificar i actuar, la firma d’il·luminació ha creat un equip de dotze professionals d’àmbits i disciplines diverses que coordinen els reptes del futur.
Amb una facturació de 32 milions d’euros, tres més que l’any anterior, Faro Barcelona, amb 117 treballadors, exporta el 57% dels seus productes. El 80% es queda al continent europeu, i França representa al voltant del 20% de les vendes de la firma catalana. Mentrestant, el director general de l’empresa explica que un dels objectius és seguir augmentant en l’exportació i sobretot posisionar-se els propers anys al continent americà, tant al nord com al sud.
La previsió de creixement per enguany és incrementar entre un 8-10% les vendes, però Xavier Martín ja ha comentat que està preocupat per les conseqüències econòmiques del coronavirus, tant les que pot tenir en la seva empresa com en la resta del teixit empresarial i en l’economia en general. “Es trencaran la major part de previsions per culpa del virus”, diu. Precisament, Faro Barcelona té una filial a Foshan, a la Xina, que ha estat aturada per la pandèmia. “Tot i que el tancament ha provocat un impacte negatiu, tampoc ha estat tan greu”, assegura Martín. Les altres dues filials estan a Hong Kong i a l’estat de Delaware, als EUA.
La fàbrica de Castellbisbal té una superfície de 10.000 m² i compta amb l’oficina, el magatzem, la planta, el laboratori i el showroom. Ara s’ha condicionat les instal·lacions per posar plaques solars i s’ha incrementat la zona d’ensambladura de la il·luminació. Quan el director general va entrar a treballar a Faro, fa quinze anys, la firma va fer un gir i va iniciar el procés per fer aquí el disseny dels objectes.
FARO BARCELONA
Nova exposició al Born
Fa uns mesos, Faro va obrir el nou showroom al carrer Princesa, 52, al barri del Born de Barcelona, un edifici rehabilitat per l’estudi d’interiorisme Piedra, Papel, Tijera. El propòsit ha estat mantenir l’estructura de l’edifici del 1872. Un espai versàtil on s’exposen els darrers dissenys de la firma tant en il·luminació com en ventilació i on es fan exhibicions i activitats per promoure la creativitat.